Este cel mai spectaculos drum din România, dar are în spate o istorie tragică! Detaliile neștiute despre Transfăgărășan
Cunoscut și ca „drumul dintre nori”, Transfăgărășanul este, fără doar și poate, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, iar în fiecare an, sute de mii de turiști vin aici pentru a admira peisajele superbe din jur. Cu toate acestea, dincolo de frumusețea sa, Transfăgărășanul are în spate o poveste tristă.
Fostul lider comunist, Nicolae Ceaușescu, a fost cel care a venit cu ideea acestui drum, deoarece se temea de o posibilă invazie a Uniunii Sovietice, precum cea din Cehoslovacia, în anul 1968. Înainte ca acest traseu să fie construit, era aproape imposibil să se treacă Munții Făgăraș, chiar și cu ajutorul unui cal. Însă, acest lucru s-a schimbat după construcția Transfăgărășanului, între anii 1970 și 1974.
Astfel, odată cu inaugurarea acestui traseu, s-a creat o punte de legătură între Muntenia și Transilvania. La construcția Transfăgărășanului au lucrat tineri de 18 ani, de abia înrolați în armată, dar și țărani, constructori civili, chiar și intelectuali care se aflau în închisorile comuniste la acea vreme. Condițiile de muncă erau extrem de dificile, iar militarii ar fi fost folosiți cel mai mult pentru săparea traseului.
Trei milioane de tone de rocă au fost dislocate pentru Transfăgărășan
Unul dintre motivele pentru care lucrările erau atât de dificile era faptul că atunci când muncitorii săpau, din munte țâșneau izvoare. Mai mult decât atât, cum se folosea și mult explozibil, multe persoane își pierdeau viața în accidente, ori degerau de frig, odată cu venirea iernii. Pentru construcția Transfăgărășanului, ar fi fost dislocate nu mai puțin de 3 milioane de tone de rocă.
În plus, minerii care montau explozibilul se țineau câte 20 - 30 unii de alții, pentru a nu fi luați de vijelii și aruncați în prăpăstii. Din păcate, câteodată, acest lucru se întâmpla, indiferent de precauțiile luate de muncitori. Un număr mare de oameni au murit și atunci când a fost construit barajul Vidraru, pentru care un sat întreg a fost scufundat. Transfăgărășanul trece chiar prin fața acestui baraj.