Manevra pe care un șofer nu trebuie să o facă niciodată pe autostradă! „Este mai mult decât interzis...”
Dacă ne numărăm printre românii care au permis de conducere, este doar o chestiune de timp până când vom ajunge pe una dintre autostrăzile din țara noastră. Iar odată ajunși acolo, este foarte important să evităm anumite lucruri, dacă vrem să ajungem în siguranță la destinație. Acum, Titi Aur vorbește despre acest subiect, cât și despre scăderea numărului de decese în accidentele rutiere.
Instructor de conducere defensivă, cât și multiplu campion național la raliuri, Titi Aur vorbește despre modul în care trebuie să ne comportăm atunci când suntem la volan și conducem pe autostradă.
Expertul a comentat recent un accident care a avut loc pe autostrada A1, chiar la ieșirea din Arad. Atunci, un camion condus de un cetățean turc a început să dea în marșalier, iar accident a fost implicată și o altă mașină ce venea din spate.
Titi Aur a explicat că nu doar șoferul camionului a fost vinovat de accident, ci și șoferul celeilalte mașini, care ar fi trebuit să fie mai atent.
Nu trebuie să dăm în marșalier pe autostradă
„Nu aș spune neapărat că doar din cauza cetățeanului turc deoarece camionul ăla nu dădea cu 180km/h cu spatele că și cu fața merge doar cu 90. Cu spatele probabil că avea 5-7-10 km/h. Este o vină comună. E foarte posibil că acel camion dădea cu spatele, dar nici cel care venea din spate cu mașina nu era atent.
Este adevărat că este mai mult decât interzis să dai cu spatele pe autostradă, este foarte periculos, dar nici cel din spate nu avea de ce să intre cu atât de mare viteză într-o mașină care dădea cu spatele”, a explicat Titi Aur, potrivit dcnews.ro.
Mașinile moderne fac circulația mai sigură
Un detaliu pe care l-a comentat Titi Aur a fost faptul că șoferul implicat în accident a fost doar accidentat, dar a scăpat cu viață. Expertul spune că scăderea numărului de victime pe drumuri se datorează calității tot mai crescute a mașinilor.
„Știu că șoferul a fost accidentat, dar nu a murit. Ce îmi spune mie acest lucru?! Îmi întărește acea convingere și demonstrează că acea afirmație făcută de mine, că a scăzut numărul de morți nu pentru că suntem noi mai cuminți, nu pentru că circulăm noi mai în siguranță, nu pentru că noi facem ceva, ci pentru că avem aceste mașini care ne protejează, a crescut calitatea autovehiculului și pentru că sistemul de intervenție este foarte eficient”, a explicat acesta.