Primul tunel de autostradă din România, săpat aproape pe jumătate. Cum arată acum proiectul. FOTO
Primul tunel de autostradă construit în România, situat pe tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș al autostrăzii A1, a atins un stadiu avansat de săpare, apropiindu-se de jumătatea proiectului.
Pe acest tronson, denumit secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, vor fi două tuneluri distincte, unul pentru fiecare direcție de circulație.
Tunelul se numește Daniela
Tunelul destinat traficului dinspre Sibiu spre Pitești este numit Daniela, în timp ce cel pentru traficul invers, dinspre Pitești spre Sibiu, este numit Alina.
Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a informat că primul tunel de pe o autostradă din România a fost săpat pe aproape jumătate din lungimea sa totală de 1,3 kilometri, depășind deja pragul de 500 de metri forați.
Scrioşteanu a detaliat progresele realizate în cadrul șantierului secțiunii 4, inclusiv:
- Săparea a 314 metri de tunel pe sensul de ieșire către Pitești (Tunel Daniela)
- Săparea a 195 metri de tunel pe sensul de intrare dinspre Pitești (Tunel Alina)
- Progresul săpăturilor diferă în funcție de tipul de teren, cu săpături în stâncă pentru Tunelul Daniela și săpături în nisip pentru Tunelul Alina
- Avansul lucrărilor de construcție a structurilor de suport, cum ar fi piloții, din totalul necesar
- Aproape finalizarea drumurilor tehnologice și lucrările de terasamente
- Continuarea lucrărilor de stabilizare a terenului și devierea unor căi de acces existente
- Progresul în consolidarea terenului între anumite kilometraje
- Avansul lucrărilor la facilitățile de producție din șantier
- Progresele în relocarea rețelelor de utilități publice
Autoritățile grăbesc finalizarea proiectului
De asemenea, Scrioşteanu a menționat că mobilizarea este foarte bună, cu un număr semnificativ de muncitori și utilaje la șantier. Lucrările la cele două tuneluri se desfășoară continuu, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, cu echipamente și specialiști aduși din Austria, folosind noua metodă austriacă NATM.
Acest tronson face parte dintr-un proiect major de infrastructură rutieră inclus în Programul Investițional 2021-2030, având o importanță deosebită în legătură cu rețeaua europeană de autostrăzi și Coridorul Pan-european de Transport nr. IV. Autostrada Sibiu - Pitești A1 va conecta centrul și vestul României, fiind primul drum de autostradă care trece peste Carpați.