Probleme pe drumul expres Piteşti - Craiova. De ce întârzie proiectul?

11 octombrie 2022 19:43   Național
Ultima actualizare:

Probleme pe şantierul primului drum expres din România, Piteşti-Craiova sau DEx 12, cum are deja indicativul. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a făcut o analiză a stadiului lucrărilor şi estimează că din cele trei tronsoane de şosea aflate în lucru două vor fi finalizate la timp, dar pe unul sunt mari probleme.

DEx12 este primul Drum Expres aflat în construcţie în România pe traseul Piteşti - Slatina - Craiova, cu o lungime totală planificată de 121,18 km. Şoseaua a fost împărţită în patru tronsoane, din care unul a fost deja inaugurat şi se află în circulaţie.

Citește și: Avion de pasageri, ajuns pe o șosea din România, față în față cu mașinile aflate în trafic. Cum au reacționat șoferii

Este vorba de tronsonul 2, Robăneşti-Slatina, cu o lungime de 39,85 km. Contractele pentru tronsoanele drumului expres includ 12 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. Întregul proiect al Drumului Expres Craiova – Piteşti, în lungime de peste 120 km, este finanţat din bani europeni.

Ce spune Sorin Grindeanu despre stadiul lucrărilor pe şantierul acestei şosele realizate în premieră? „Pe Drumul Expres Craiova – Piteşti a fost inaugurat tronsonul 2, iar pe tronsoanele 3 şi 4 se lucrează foarte bine”, a spus Grindeanu, conform economica.net.

Demnitarul anticipează că la ambele tronsoane se vor respecta termenele, ba chiar vor fi devansate. Contractele pentru tronsoanele 2, 3 şi 4 din Drumul Expres Craiova – Piteşti au fost câştigate de firmele constructorului român Dorinel Umbrărescu. Legat de evoluţia lucrărilor pe tronsonul 1, Grindeanu s-a declarat nemulţumit.

Vezi și: Monica Macovei, implicată într-un accident rutier grav!

Probleme sunt deocamdată doar pe tronsonul 1. E o companie care până acum a primit un certificat negativ, până la sfârşitul săptămânii vom emite un nou set de certificate. În această toamnă voi lua o decizie dacă lucrurile nu se îmbunătăţesc exponenţial”, a ameninţat ministrul conform aceleiaşi surse.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 1 a fost câştigat de constructorul italian Tirrena Scavi. Este vorba de segmentul de drum Craiova – Robăneşti (17,7 km), al cărui stadiu actual este, potrivit Companiei Naţionale de Drumuri, undeva la 53,50%. Demn de subliniat este faptul că, pentru acest tronson, contractul a fost semnat în decembrie 2018.

Stadiul lucrărilor pe tronsoanele 3 şi 4

Tronsonul 3 Slatina – Coloneşti (31,75 km) a ajuns la un stadiu fizic de 43%. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 iar ordinul de începere pentru faza de proiectare a fost emis pe 18 ianuarie 2021. Tronsonul are drept termen de finalizare sfârşitul lui 2023.

Nu rata nici: Cod Rutier 2022. La cât se ridică amenzile pentru șoferii care au cruciulițe la oglinda retrovizoare

Tronsonul 4 Coloneşti – Oarja – Piteşti (31,82 km) abia intră oficial în faza de execuţie, după ce pe 10 august 2022 a fost emisă autorizaţia de construire. Acest tronson, ultimul din drumul expres Piteşti-Craiova, are termen de finalizare începutul lui 2024, dar constructorul se mişcă foarte bine, conform ministrului Grindeanu.

Pasajul Domnești va fi inaugurat pe 15 noiembrie

Vești bune pentru șoferi. Pasajul Domnești, al doilea construit peste Șoseaua de Centură a Capitalei, va fi inaugurat pe 15 noiembrie. Este primul giratoriu suspendat care este construit la ieșirea din București și marchează rezolvarea unei probleme mari de trafic.

Citește și: Când vom circula pe Autostrada de Centură a Bucureștiului? Situația șantierelor

Care este stadiul lucrărilor la Pasajul Domnești, realizat la ieșirea din București din Prelungirea Ghencea, în sectorul 6, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. „A fost finalizată turnarea balastului stabilizat pe rampa de coborâre (urcare) spre și dinspre localitatea Domnești și a început montarea bordurilor. Săptămâna viitoare va începe asfaltarea acestei rampe.

De asemenea au fost finalizate fundațiile scărilor de acces pietonal și va începe montarea structurii metalice ale acestora”, a declarat demnitarul. În același timp, se toarnă straturi de asfalt pe prima și a patra bandă de circulație de pe Centura Capitalei în zona sensului giratoriu suspendat, se află în curs de finalizare parapetele rutier de-a lungul Centurii București. La nivelul solului, în preajma pasajului este pe ultima sută de metri realizarea rețelei de canalizare, a bazinelor pentru evacuarea apei pluviale, inclusiv construcția unor stații de pompare speciale. Alte echipe montează stâlpii pentru iluminat și pregătesc conectarea rețelei electrice.

Vezi și: Adio ambuteiajelor din zona orașului Balș? Premierul a anunțat deschiderea primei porţiuni de drum expres

La ora actuală peste Centura Capitalei se amenajează alte trei pasaje rutiere sub formă de giratorii. Acestea se construiesc la intersecțiile Centurii București cu șoselele Berceni, Oltenița și DJ301 (cunoscută sub numele de Șoseaua Cernica). Dacă primele două au șanse să fie terminate în 2023, la ultimul pasaj lucrările bat pasul pe loc. (Adrian Popescu)

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!         

Mai multe