Tragedia de la Odorheiu Secuiesc. Patronul firmei care făcea lucrările a fost reținut
Administratorul firmei care lucra la racordarea la canalizare a clădirii în care era internatul Liceului Teoretic „Tamási Áron” din Odorheiu Secuiesc a fost reținut pentru 24 de ore în urma unei tragedii.
Potrivit surselor din anchetă, Laszlo Szilveszter Sandor, administratorul și acționarul unic al SC Lareno - Fa SRL, firma responsabilă de lucrări, este acuzat de ucidere din culpă și vătămare din culpă.
El va fi prezentat instanței cu propunere de arestare preventivă. Ancheta sugerează că Sandor a supervizat direct săpăturile fără să respecte adâncimile specificate în proiect.
A cerut să se sape la adâncime maximă
Laszlo Szilveszter Sandor a cerut muncitorilor să sape mult sub adâncimea maximă indicată, deși planurile tehnice stabileau alt nivel.
Mai mult, acesta a dispus săparea până la peste 2 metri adâncime, în loc de maxim 1,10 metri, conform proiectului. Desfășurarea lucrărilor a început conform unei autorizații emise de Primăria Odorheiu Secuiesc în luna octombrie.
Tragedia a avut loc când parțialul prăbușirii clădirii a surprins patru elevi, doi fiind scoși conștienți, unul având nevoie de resuscitare și fiind intubat, iar al patrulea elev pierzându-și viața în urma incidentului.
Totul s-a întâmplat în câteva secunde
Patronul firmei responsabile pentru lucrările de racordare la rețeaua de canalizare a relatat că unul dintre muncitori a observat inițial că o bucată de tencuială s-a desprins de sus și, într-un interval de câteva secunde, întregul zid s-a prăbușit.
Acesta a menționat că excavatorul a fost folosit pentru săpături și că prăbușirea a avut loc brusc, fără să simtă vreo vibrație a clădirii înainte ca excavatorul să înceapă să sape. Patronul a spus că muncitorii nu erau conștienți că în clădire se aflau elevi și a exprimat regretul pentru incident.
Inspectorul șef al Inspectoratului de Stat în Construcții, Paul Racoviță, a sugerat că există o discrepanță între ceea ce s-a realizat efectiv și proiectul tehnic, constatând că astfel de incidente ar putea fi prevenite prin respectarea normelor și reglementărilor tehnice.
În final, Racoviță a subliniat că, în opinia sa, o atenție sporită și respectarea riguroasă a regulilor tehnice ar fi putut evita orice accident similar, subliniind că există o posibilă discordie între aspectul fizic constatat în teren și proiectul tehnic inițial.