Facebook Reels, o nouă funcție care va pune bețe în roate lui TikTok, dar pe care n-a cerut-o nimeni
Nu-i așa că voiai să ai TikTok și pe Facebook? După ce sistemul de videoclipuri scurte care sunt disponibile printr-un simplu swipe a fost adăugat pe Instagram, Snapchat și YouTube, se pare că, la cererea nimănui, vom avea un sistem asemănător lui TikTok chiar și pe Facebook.
Facebook Reels, de astăzi, devine disponibil la nivel global în peste 150 de țări. Funcția, care este o parte esențială din răspunsul companiei Meta la amenințarea pe care o are TikTok, permite creatorilor să partajeze conținut video de scurtă durată pe Facebook sau prin intermediul funcției Reels de pe Instagram, pentru a ajunge la un public mai larg.
Ce rol are Facebook Reels?
În timp ce Reels a început ca o modalitate de a combate direct TikTok, drept un sistem nou în interiorul aplicației Instagram, Meta și-a dat seama că ar putea crea o contraofensivă mult mai puternică dacă ar aduce și Facebook în scenă.
Drept urmare, compania a declarat, în timpul câștigurilor din trimestrul IV 2021, că Reels este acum „formatul de conținut cu cea mai rapidă creștere”. Cu toate acestea, Reels monetizează în prezent la o rată mai mică decât alte formate de conținut, cum ar fi Instagram Feed și Stories, dar compania crede că acest lucru se va schimba în timp.
Câți bani o să poți face din Reels?
În acest sens, compania extinde astăzi testele de reclame Facebook Reels Overlay la toți creatorii Reels din SUA, Canada și Mexic. Până la jumătatea lunii martie, testul se va extinde în aproape toate cele peste 50 de țări în care anunțurile in-stream sunt deja disponibile.
Este demn de remarcat faptul că reclamele video in-stream astăzi rulează doar pe videoclipurile de pe Facebook, nu pe Reels. Aceasta înseamnă că aceste noi anunțuri suprapuse reprezintă prima încercare a Facebook de a aduce venituri din publicitate direct către Reels.
Reels este una dintre cele mai mari investiții în produse de la Meta, care a discutat public despre amenințarea reprezentată de TikTok, pe care CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, l-a numit un mare concurent care crește cu „un ritm destul de rapid de pe o bază foarte mare”.
TikTok, totuși, nu este singura provocare a lui Meta. Facebook a anunțat pentru prima dată o scădere a numărului de utilizatori activi zilnic în trimestrul patru, un indiciu care indică că oamenii, pur și simplu, nu mai folosesc Facebook la fel de mult ca înainte. În același timp, modificările de confidențialitate ale companiei Apple vor scădea vânzările lui Meta cu 10 miliarde de dolari în acest an, limitându-și activitatea și veniturile din reclame.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!