Instagram și Facebook, cu peste 700.000 de melodii lipsă. Cum sunt influențate story-urile utilizatorilor

1 august 2022 7:23   Tehnologie

Kobalt, una dintre cele mai mari case de discuri din lume, și-a eliminat întregul catalog compus din 700.000 de melodii de pe Facebook și Instagram, din Statele Unite, lăsând milioane de story-uri fără „substanță”.

Contractul de licențiere al companiei din SUA cu Meta, firma care deține cele două platforme de social media, a expirat și cele două părți nu au reușit să ajungă la un nou acord. 

Ce melodii au dispărut de pe Insta și Facebook?

Kobalt administrează melodiile ale unor artiști precum Paul McCartney, The Weeknd, Foo Fighters, Childish Gambino, Billie Eilish, Finneas, The Chicks, Dierks Bentley, Beck și mulți alții.

Citește și: Declinul Facebook: Cum a ajuns cea mai mare platformă din lume să piardă bani de la o zi la alta

Informația este confirmată chiar de către un e-mail trimis de Kobalt compozitorilor, „De-a lungul mai multor luni, am lucrat cu sârguință și cu bună-credință pentru a ajunge la un acord care să acopere o nouă licență pentru repertoriul lui Kobalt. 

Din păcate, au rămas diferențe fundamentale pe care nu am reușit să le rezolvăm în interesul dumneavoastră și, ca urmare, repertoriul lui Kobalt este în curs de a fi eliminat din serviciile Meta, inclusiv Facebook și Instagram, în Statele Unite. 

Întotdeauna am fost în primul rând pentru compozitori și suntem mândri că continuăm să facem acest lucru. Rămânem pe deplin angajați să ajungem la un acord cu Meta.”

Vezi și: Facebook te lasă să scapi de persoanele nedorite! Ultima actualizare îți oferă control asupra News Feed-ului

Mișcarea are ramificații puternice, deoarece Kobalt este unul dintre primii 5 editori din lume și are adesea o pondere trimestrială mai mare de hit-uri globale decât unele dintre cele trei companii majore. Kobalt estimează că are o cotă de peste 40% din primele 100 de piese și albume, într-o săptămână, atât în ​​SUA, cât și în Marea Britanie.

Urmărește și: Uite cum te minte Facebook! Compania e mândră de campania COVID-19

După cum a menționat MBW, mișcarea vine la doar câteva zile după ce un alt deținător de drepturi muzicale proeminent – ​​Sweden’s Epidemic Sound – a intentat un proces în valoare de 142 de milioane de dolari împotriva Meta, în SUA, susținând că „utilizarea neautorizată” a lucrărilor sale pe Facebook și Instagram este „problematică”. 

În timp ce aceste situații sunt, de obicei, rezolvate relativ amiabil în câteva săptămâni sau luni, ambele părți continuând să opereze în condițiile anterioare până când se ajunge la un acord asupra unora noi, este rar ca două astfel de companii masive să ajungă în acest punct pe o piață muzicală atât de importantă. 

Conform celui mai recent raport „Music in the Air”, Goldman Sachs estimează că Facebook a contribuit cu 29% din toate veniturile din publicitate plătite industriei muzicale.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Mai multe