Motivul pentru care 2 milioane de oameni renunță la Netflix
Lupta Netflix de a-și crește numărul de abonați a luat o întorsătură îngrozitoare în primul trimestru al anului 2022. Compania a raportat o pierdere de aproximativ 200.000 de abonați la nivel global, în comparație cu trimestrul al patrulea din 2021.
Noua prognoză are în vedere pierderi și mai mari care vor urma. Netflix estimează că ar putea pierde până la 2 milioane de abonați în al doilea trimestru din 2022.
„Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil”, a recunoscut Netflix în scrisoarea adresată acționarilor. „Covid a întunecat imaginea privind creșterea noastre în 2020, făcându-ne să credem că cea mai mare parte a încetinirii noastre, în 2021, s-a datorat tot din aceeași pricină”.
Citește și Netflix aduce reclame în timpul serialelor și filmelor. Schimbarea de ultimă oră de pe platformă
De ce renunța lumea la Netflix?
Netflix a încheiat trimestrul cu aproximativ 222 de milioane de abonați, deci este încă cel mai mare streamer – dar se confruntă cu o serie de provocări.
În ianuarie, Netflix a anunțat prima creștere lunară a prețului abonamentului, în doi ani. Raportul privind veniturile conține și consecințele: Netflix a transmis că a pierdut 600.000 de clienți în SUA și Canada și că acesta a fost „în mare parte rezultatul modificării noastre de preț, care este în concordanță cu așteptările noastre”.
Gigantul de streaming a indicat, recent, că va mai lua câțiva bani din buzunare și utilizatorilor care-și împărtășesc parolele și informațiile de conectare, deoarece încearcă să maximizeze veniturile de la utilizatorii pe care îi are deja, deoarece foarte multă lume își împarte contul cu alte persoane.
Totuși, aceasta nu este o problemă mică: Netflix estimează că acum aproape 100 de milioane de gospodării folosesc serviciul prin parole partajate. „Este mai greu să crești numărul de membri pe multe piețe”, a declarat compania.
Vezi și Cele mai vizionate filme în România pe Netflix
Încetinirea înregistrărilor reflectă un peisaj de streaming mai competitiv: Netflix se luptă cu mai multe servicii rivale decât oricând, fiecare concurând pentru atenția și banii consumatorilor.
Concurența devine, de asemenea, mai ieftină, Disney Plus a anunțat planuri de a oferi un abonament mai ieftin, pe bază de reclame, în cursul acestui an. Așadar, nu este surprinzător faptul că creșterea Netflix a devenit din ce în ce mai lentă în ultimii ani.
În martie, compania a suspendat serviciul în Rusia, în urma invaziei ordonate de Vladimir Putin. Raportul de azi asupra câștigurilor arată că Netflix a pierdut aproximativ 700.000 de utilizatori.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro