Inteligența Artificială face primele „victime” printre vedetele românești. S-au trezit că fac reclame la produse de slăbit. „Suntem într-un mare haos”

4 februarie 2024 12:06   Vedete românești
Ultima actualizare:

Inteligența Artificială face ravagii în rândul vedetelor. O nouă metodă folosită de escroci constă în generarea unor voci asemănătoare cu ale persoanelor „reale”, în scopul promovării anumitor produse de slăbit, și nu numai.  Mihaela Bilic și Carmen Brumă, două dintre vedetele specializate pe slăbit și nutriție, au devenit ținte pentru escrocii care le-au reprodus vocile cu ajutorul AI, în scopul promovării unor produse care promit să ardă kilogramele în plus. 

Lor li se alătură și Andreea Mantea și Andreea Esca, a căror imagine a fost folosită fără acordul lor în scopul promovării diverselor produse de înfrumusețare pe Internet. Vedeta de la Pro TV a luat măsuri în acest sens și le-a transmis oamenilor un mesaj de avertizare pentru a nu cădea în capcană. 

Inteligența Artificială face primele victime în rândul vedetelor românești

Efectele negative produse de Inteligența Artificială încep deja să facă victime în rândul populației. Noua tehnologie le oferă înșelătorilor posibilitatea de a se folosi de imaginea anumitor persoane publice, dar și de vocea, în scopul realizării diverselor fraude. 

Vocea Mihaelei Bilic și a lui Carmen Brumă, reprodusă cu ajutorul AI 

Atât Mihaela Bilic, cât și Carmen Brumă, sunt arhicunoscute pentru ajutorul și suportul oferit românilor în materie de diete, nutriție și sport. Cea dintâi este un medic nutriționist de excepție, în timp ce Carmen Brumă a devenit expert pe partea de fitness și nutriție, ceea ce a fost mai mult decât suficient pentru escroci să își aleagă „țintele” ideale pentru a se îmbogăți. 

În social media circulă mai multe videoclipuri cu cele două în timp ce promovează diverse produse, iar pentru a prezenta veridicitate în fața posibililor clienți, escrocii le-au generat vocea cu ajutorul AI, pentru a putea transmite mesajul dorit. 

Nici Andreea Mantea, îndrăgita prezentatoare de televiziune nu a reprezentat excepția de la regulă, așadar înșelătorilor li s-a părut convenabil să se folosească de fotografiile ei pentru a le asocia cu un marca unui produs de slăbit. 

Andreea Esca, victima fraudelor online 

Celebra știristă de la Pro TV a fost pusă într-o situație jenantă și extrem de inconfortabilă după ce imaginea ei a fost folosită, fără a-și da acordul, pentru promovarea unor creme de față. Un site fantomă susține că Andreea Esca promovează o cremă minune.

Impostorii au reprodus un alt videoclip cu chipul și vocea Andreei Esca, în care se foloseau de ele pentru a promova crema Derma Pro. În urma unui experiment, după ce s-a accesat link-ul din video, persoana în cauză a fost redirecționată către un site: ceromionial.com (n.r. de altfel, un site de rețete în limba croată). Ulterior, era afișat un text care prezenta povestea unei femei în vârstă de 47 de ani care reușea să rămână tânără cu ajutorul cremelor promovate, mai spune sursa citată. 

Andreea Esca a crezut de cuviință că este important să tragă un semnal de alarmă pentru ca posibilii cumpărători să nu se lase păcăliți de această strategie. I-a îndemnat să fie extrem de atenți la cumpărăturile online pe care le fac și să cadă în capcana acestor site-uri fantomă. 

„În fiecare zi mă sună câte un prieten să-mi semnaleze aceste escrocherii. Nu este nimic adevărat, bineînțeles, dar nu știu cum putem opri toate nemerniciile acestor oameni care profită fără nicio jenă de imaginea noastră și buna credință a cititorilor. Trist, foarte trist. Eu am mai spus și repet: câtă vreme nu sunt informații apărute pe site-urile PRO TV, AlistMagazine sau conturile mele reale de socializare, nu sunt adevărate! Dar e din ce în ce mai greu să știi și dacă e vorba de un interviu real, deci… suntem într-un mare haos provocat de partea negativă a lumii virtuale”, a declarat Andreea Esca, conform Actualitate.net.

Sfatul experților în securitate cibernetică. Cum ne ferim de fraudele online

Experții în IT și securitate cibernetică ne sfătuiesc să fim atenți pe ce reclame dăm click, și unde furnizăm datele noastre personale.: 

„De exemplu, să nu mai răspundă tentativelor de phishing, să nu ofere datele sensibile prin telefon, să nu mai ofere acces altor persoane la calculator, la datele personale.”, a explicat  Adrian Năstase, specialist IT, securitate cibernetică, potrivit euronews.ro

Mai multe