Ștefan Niță, românul care a creat un detergent de la zero: "Copilul meu se scărpina până la sânge, am luat problema în propriile mâini"

Ultima actualizare:

„Ne-au zis că suntem nebuni să creăm și să producem un detergent 100% românesc.” Asta îi spuneau prietenii lui Ștefan Niță când le-a povestit că vrea să facă un detergent de la zero. Dar când copilul tău are pielea atât de sensibilă, încât orice detergent îl face să se scarpine, nu mai ai de ales. Împreună cu alți doi prieteni, Raluca Neculache (specialistă în ecommerce) și Sorin Aurelian (antreprenor cu experiență) s-au hotărât să înfrunte toate preconcepțiile și piedicile și să parieze pe propriul lor detergent. BOON e rezultatul a trei ani de experimente și teste, dar și dovada că uneori „nebunia” românească ne poate duce departe. Ștefan ne spune totul în interviul de mai jos!

1. Ștefan, cum ai ajuns să creezi un detergent de la zero? Nu e puțin nebunesc?

Da, recunosc că pare o idee nebunească la prima vedere, dar când fetița ta se scarpină până la sânge din cauza dermatitei și nu găsești pe piață un detergent care să spele bine, dar să fie și blând cu pielea, devii disperat. Am testat zeci de branduri - unele spălau bine dar atacau pielea, altele erau blânde, dar nu înlăturau petele. Ca pasionat de chimie, m-am gândit: de ce să nu creez eu soluția? Nu în bucătărie, evident, ci cu o echipă de specialiști și testare riguroasă. Timp de câțiva ani am cercetat și testat până am ajuns la formula perfectă. Când vezi că funcționează și pentru copilul tău, și pentru alți părinți care se confruntă cu aceleași probleme, îți dai seama că „nebunia” avea sens.

2. 30 ml versus 50 ml pentru o mașină de rufe sună prea bine ca să fie adevărat. Care e șmecheria?

Nu e nicio șmecherie, e concentrație. BOON este un detergent concentrat. Puteam să-l diluăm mai mult pentru un profit mai mare, dar ne-am dorit să avem eficiență ridicată cu o cantitate cât mai mică. 30 ml sunt suficienți pentru a spăla o mașină de rufe cu capacitatea de 5 kg. La început, și clienții noștri sunt sceptici, de teamă, pun un pic mai mult, dar apoi se conving că 30 ml chiar sunt suficienți. E și o chestiune de spațiu, mai ales când ai copii și animale, fiecare centimetru contează. De ce să ocupi loc cu un sac de detergent de 10 kg când poți avea aceeași performanță într-un flacon care-ți ocupă o zecime din spațiu?

3. Vorbim despre parfumuri - BOON Breeze și BOON Bloom. De ce aceste nume și ce ascund ele?

Am testat zeci de combinații de parfumuri cu prietenii și familia. Breeze înseamnă răcoare, curățenie, prospețime, iar Bloom e floral - iasomie, lăcrămioare, parfum dulce, fructat. Mulți clienți ne spun că le amintesc de grădina bunicilor, de acasă. Nu am gândit intenționat nostalgia, dar probabil în subconștientul nostru am ales parfumurile care ne dau siguranță și familiaritate. Clienții sunt uimiți că parfumul persistă zile întregi pe haine. Pentru pielea foarte sensibilă avem și BOON Clear, fără parfum, certificat de Institutul Hohenstein din Germania ca fiind blând chiar și cu cea mai delicată piele.

4. Spuneți că folosiți doar ingrediente europene. În ce vă costă această alegere și de ce merita?

Ne-ar fi fost foarte ușor să importăm un concentrat ieftin de cine știe unde și să-l etichetăm „fabricat în România”. Dar noi ne-am dorit să creăm un detergent pe baze științifice, pentru nevoile noastre, iar apoi pentru toți părinții din România care se confruntă cu probleme similare. Ingredientele din Uniunea Europeană costă mai mult, da, dar calitatea se simte în rezultate. Am fi putut pune un preț premium, dar am preferat să facem BOON accesibil pentru toate familiile din România.

5. Care a fost cea mai surprinzătoare reacție pe care ați primit-o de la clienți?

O clientă care era să arunce șosetele fetiței după o excursie la munte, erau pline de noroi, 7-10 perechi. A zis să încerce cu BOON, le-a lăsat peste noapte în apă călduță cu detergentul, apoi le-a spălat normal. Au ieșit ca noi! A postat pe Facebook, ne-a lăsat review. Pentru noi a fost confirmare că avem un produs cu adevărat special. Una e să știi teoretic că ai creat ceva bun, alta e să vezi impactul direct în viața oamenilor.

6. BOON promite că rufele rămân proaspete chiar dacă le uiți peste noapte în mașină. Cum e posibil?

Să fim serioși, tuturor ni s-a întâmplat să uităm rufele în mașină și să ne amintim abia a doua zi. Știm cum miroseau și că trebuia să le spălăm din nou. Clientul BOON e ocupat, are multe pe cap, așa că am creat formula și cu gândul la această situație. Dacă uiți rufele peste noapte, le poți întinde sau băga la uscător direct. Vor mirosi la fel de proaspăt. Pe testate.

7. Piața românească e dominată de giganții internaționali. Nu vă e teamă că vă vor „mânca”?

Nu ne luptăm cu ei pentru că nu avem bugetele lor de marketing sau rețelele de distribuție. Ne bazăm pe recomandări și pe faptul că am creat un produs atât de bun, încât oamenii vor să-l recomande mai departe. Avantajul nostru e că suntem agili: implementăm rapid feedback-ul clienților, ne putem îmbunătăți produsul de la o lună la alta. Într-o corporație multinațională asta durează ani de aprobare.

8. Unde găsim BOON și la ce preț?

Momentan suntem disponibili online pe site-ul nostru BOON.com.ro, pe eMAG și pe Trendyol. Pe viitor, cu siguranță ne veți găsi și pe rafturile din supermarketuri. Prețurile încep de la 35 de lei pentru 50 de spălări. Prețul l-am stabilit să fie accesibil, ne-am dorit ca fiecare român să aibă acces la un detergent performant, nu să fie un lux pentru puțini.

9. Pentru o mamă care citește acum - de ce să aleagă BOON în loc de detergentul pe care îl folosește de ani de zile?

Dacă copilul tău are pielea sensibilă sau tu te confrunți cu iritații după spălare, BOON Clear e soluția, certificat oficial pentru piele sensibilă. Dacă îți dorești parfum persistent și plăcut, BOON Breeze sau Bloom sunt perfecte. Și dacă ești practică și vrei eficiență maximă cu spațiu minim de depozitare, formula noastră concentrată e ideală. Plus că susții un brand 100% românesc făcut cu ingrediente de calitate.

10. Care sunt planurile BOON pentru următorii ani? Vă gândiți la extindere internațională?

Planul pe scurt e să facem BOON și mai BOON. Da, ne gândim la extinderea internațională, dar momentan vrem să consolidăm piața din România, să avem o bază solidă de clienți mulțumiți, un brand puternic. România e prioritatea, satisfacția clientului român e prioritatea. Apoi, când vom fi pregătiți, ne vom uita și peste granițe.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Supa crema, Bontea, foto Shutterstock, Instagram jpg
hanorac oversize jpg
horoscop jpg
zodie zodii pixabay jpg
Comunicat Beach Please 4 dec (1) jpeg
zodii cu noroc la bani jpeg
horoscop webp
zodii norocoase, foto shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net