Nu-ți plac legumele? Uite ce să faci ca să le mănânci cu plăcere

Le iubești sau nu, de mâncat tot trebuie să le mănânci, pentru că ele te mențin sănătos. Spanac, ciuperci, morcovi sau broccoli trebuie să se afle și în farfuria ta, pur și simplu sau camuflate în diverite preparate. Uite cum faci să le înghiți, chiar dacă nu îți plac! 

image
Poți prepara legumele în diverse feluri FOTO: Shutterstock

Unii sunt traumatizați din copilărie, când au fost obligați să mănânce tot felul de piureuri de legume, foarte des și de cele mai multe ori fără gust. Alții ajung să deteste legumele după ce trebuie să țină anumite diete fie din cauza unor boli, fie că vor să slăbească. Însă, cercetările arată că ar putea exista și o oarecare aversiune înnăscută față de această grupă de alimente. Indiferent care ar fi cauza, trebuie să-ți păcălești simțurile, ascunzând legumele în diverse preparate. Iată câteva idei!

Gătește supă-cremă

Supele sunt o excelentă modalitate de a integra legumele în alimentație. Ai la dispoziție multe legume și verdețuri din care poți prepara o sumedenie de supe hrănitoare și savuroase. Iar pentru un plus de plăcere gustativă, poți adăuga și altfel de ingrediente, cum ar fi somon afumat în supa de dovlecei, tăiței sau lapte de cocos la supa de morcovi. În supa cremă, aromele se combină altfel decât la supa clară, iar dacă adaugi câteva crutoane în farfurie, obții pur și simplu un alt fel de mâncare.

Smoothie, perfect la micul dejun

1 retete de smoothie delicios jpg jpeg
Smoothie-urile sunt soluţia perfectă

Cu storcătorul sau blenderul, îți ia câteva minute să-ți prepari un delicios cocteil colorat, excelent pentru sănătate și un adevărat energizant. Băut la micul dejun, acesta îți va potoli foamea măcar până la gustarea de la ora 10, dacă nu chiar până la prânz. Adăugând un fruct (măr, pară, kiwi, fructe de pădure), licoarea ta va fi și mai delicioasă.

Chifteluțe sau frigărui   

Legumele pot fi mâncate și puțin prăjite. E simplu: amesteci circa 100 g de legume fierte (spanac, varză, morcovi, dovlecei, porumb) cu un ou, 1½ linguri de amidon de porumb, 50 g de mascarpone, sare, piper, curry, mirodenii. Modelează burgeri sau chifteluțe și prăjește-le în ulei de măsline, la foc mic, timp de 4-5 minute. Servește-le cu salată. O variantă ar fi să adaugi legume – spanac, morcovi, dovlecei − la chifteluțele din carne. Le mai poți asorta într-o frigăruie: mazăre, sfeclă, buchețele de conopidă, baghete de morcov, feliuțe de castravete, porumb, fasole boabe, ardei roșu și galben.

Combinate cu alte mâncăruri

Dacă gustul sau textura unor legume nu sunt pe placul tău, atunci poți să le combini cu mâncăruri care îți plac. De exemplu, paste sau orez cu legume (broccoli, avocado, ardei, mazăre). O altă combinație reușită este omleta cu legume: ardei roșu, ceapă verde, roșii, ciuperci. Le mai poți prepara și la grătar, prăjite, la aburi, sote, piure. De pildă, broccoli perpelit în puțin ulei de măsline sau unt poate părea mai apetisant decât gătit la aburi. Poți încerca și piureurile de legume: mazăre, conopidă, fasole verde, broccoli, morcovi, conform femeia.ro.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro

george simion port popular jpg
Andreea Banica (foto Facebook) jpg
cristi borcea valentina pelinel milan jpeg
tonciu prodan reghe jpeg
Lucile Randon
laura cosoi jpg
amber heard atunci vs acum jpg
laceanu 1 415551511 jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
E bine în parc, păcat că sunt atâţia ţânţari! jpeg
Lucile Randon
lacul techirghiol apa roz explicatie fenomen constanta 775659 webp
soție george simion jpeg
iPhone App Store piata de aplicatii Apple FOTO Shutterstock
colaj kate middleton jpg