Tunelul misterios din România care atrage tot mai mulți turiști. Are 800 de metri și duce către un loc de poveste

Ultima actualizare:

Tunelul misterios din România care a început să atragă tot mai multă lume. O comoară a trecutului se dezvăluie în inima Transilvaniei, iar tot mai mulți oameni se arată atrași de ea. Vorbim despre calea ferată care leagă Hunedoara de minele de fier din Ținutul Pădurenilor. Construită la sfârșitul secolului al XIX-lea, această linie feroviară remarcabilă este una dintre cele mai vechi din regiune. 

Locul unic din România - foto: coloj pixabay/Ziarul Hunedoreanului
Locul unic din România - foto: coloj pixabay/Ziarul Hunedoreanului

Locul unic din România: tunelul de 800 de metri de care puțină lume știe

Această zonă superbă se remarcă prrin peisajele sale de poveste, dar și prin istoria sa, făcând din ea o adevărată comoară pentru turism. În prezent a ajus  o ruină, însă de zeci de ani oamenii încearcă să facă tot posibilul pentru ca acest tunel ce leagă Hunedoara și Gherlani să fie valorificat. Cum nu mai este funcțional, oamenii își doresc să îl transforme acest tronson într-o destinație turistică.

Traseu Hunedoara (Foto: Daniel Guță)
Traseu Hunedoara (Foto: Daniel Guță)

Din anul 2009, locuitorii din Hunedoara depun eforturi pentru a realiza acest obiectiv. Cetățenii sunt de părere că acest loc deosebit din România are potențialul de a deveni o atracție turistică, adăugându-se astfel la punctele de interes pentru vizitatorii care deja se opresc la Castelul Corvinilor. Au avut loc o mulțime de proteste pentru ca liniile de cale ferată să fie reparate, însă fără succes.

„Chiar dacă linia ferată nu a fost refăcută, traseul ei a devenit tot mai popular. Este o atracție turistică a Hunedoarei. Iar din sutele de mii de turiști care vin anual la Castelul Corvinilor, mulți ar putea rămâne în oraș, pentru a explora și acest obiectiv turistic – un traseu mai spectaculos ca și cele pe care încă mai circulă mocănițe în scop turistic”, spune Dan Bera, unul dintre cei care militează pentru salvarea șinelor.

Tunelul mare al căii ferate Hunedoara - Ghelari (Foto: Daniel Guță)
Tunelul mare al căii ferate Hunedoara - Ghelari (Foto: Daniel Guță)

Istoria căii ferate

Inițial, calea ferată îngustă a fost configurată pentru a deservi atât călătorii cât și transportul minereului de fier, potrivit Adevărul. Pornea din Hunedoara, străbătea pitoreasca vale Zlaşti, apoi trecea prin valea Govăjdiei și ajungea la stația finală din Retişoara (Ghelari), la o distanță de 16 kilometri de punctul de plecare. Povestea călătoriei începea în apropierea Castelului Corvinilor, unde astăzi putem vedea urmele unei stații de funicular și un hotel. Traseul mocănițelor urma să străbată valea Zlaşti, să traverseze un tunel impresionant de aproape 800 de metri și să ajungă în valea Govâjdiei.

Peisaj din zona căii ferate din Hunedoara (Foto: Daniel Guță)
Peisaj din zona căii ferate din Hunedoara (Foto: Daniel Guță)

Aventura călătoriei îi conducea pe pasageri în mijlocul sălbăticiei naturii hunedorene, peste 10 kilometri distanță, până la punctul final – Furnalul de la Govăjdia, la poalele unei imense cariere de talc și dolomită.

O ramificație crucială a acestei căi ferate se îndrepta spre Ghelari, aproape de intrările în minele de fier de pe valea Rețișoarei, care se conectau sub munte cu mina centrală din Ghelari. Un plan înclinat ingenios a fost implementat în apropierea stației Rețișoara, pentru a facilita coborârea vagoanelor cu minereu.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
printul william kate middleton jpeg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
ninsori trafic jpg
image png
crin antonescu jpg
bani jpg
nicusor dan referendum Foto Facebook 1250 jpg
masina de spalat shutterstock 1806195001 jpg
meghan retete jpg
spiridon jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net