Un român, responsabil de moartea a 9.000 de oameni. Cea mai mare catastrofă maritimă din istoria omenirii nu a fost Titanic

Ultima actualizare:

Anul acesta s-au împlinit 78 de ani de la cea mai mare catastrofă navală din istorie, și nu, nu este vorba despre celebrul Titanic. Cel implicat în cumplitul eveniment în care au murit 9.000 de oameni este chiar un român.

Un român, responsabil de moartea a 9.000 de oameni
Un român, responsabil de moartea a 9.000 de oameni

La începutul anului 1945, chiar în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, o navă germană se scufunda în Marea Baltică din cauza unui submarin sovietic. Din 10.000 de oameni, au mai supraviețuit atunci doar aproximativ 1.000. Este vorba despre Nava Wilhelm Gustloff ce era folosită de germani pentru a evacua trupele germane și civilii din Prusia de Est, înainte de a ajunge sovieticii. Aceasta inițial a fost construită pentru a servi vas de croazieră cu o capacitate de 1.400 de pasageri, dar din cauza războiului aceasteia i-a fost schimbată întrebuințarea. 

Cea mai mare tragedie navală din istorie

Pe data de 30 ianuarie 1945 aveau să moară mii de oameni în cea mai mare tragedie navală din istorie. Nava a părăsit portul Gdynia din Polonia, având la bord 10.000 deși nava nu putea să ducă mai mult de 2.000 de oameni. La ora 21:00 a început iadul după ce un submarin sovietic a lansat 3 torpile, lovind babordul vasului. Submarinul S-13 era comandat de Alexandru Marinescu (Aleksandr Marinesko). Din cauza gerului, bărcile de salvare nu au putut fi folosite, membrii echipajului au fost uciși, iar nava s-a scufundat în aproximativ o oră în apele înghețate. Din toți oamenii aflați la bord apromativ 1.200 au mai fost salvați. Din cei 10.000 de oameni, 8956 erau refugiați, majoritatea bătrâni, femei și copii.

Cel responsabil de acest eveniment cumplit a fost după cum spuneam Alexandru Marinescu, născut în 1913 la Odesa în familia fostului marinar militar Ion Marinescu. Acesta a devenit uncenic în marină în copilărie și apoi a ajuns la o școală maritimă pentru copii. După ce a absolvit a fost la bordul mai multor vase pe Marea Neagră, și în scurt timp a avansat în grade și funcții. A ajuns capitan-locotenent în 1940 și cu un an înainte de marea tragedie a atacat cu tunul din dotarea submarinului vasul german ”Siegfried”, care s-a scufundat și pentru această faptă a fost decorat cu Ordinul Steagul Roșu, potrivit Fanatik.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
YXNoPTM0MTk0ZjQyOWViODE3Mjk2YTJiOGY3M2M4ZWZkOWIx thumb jpg
image png
Hortensia Papadat Bengescu portrait1 jpg
RO SV Vatra Dornei railway station 1 jpg
Tu știi ce cadou să îi cumperi copilului tău de Crăciun  TOP 4 opțiuni din care să alegi + Cadouri sub brad jpeg
 Ciprian Ciucu și Nicușor Dan Inquam Photos / George Călin
image png
sclavi lumea antica jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net