Țările care vor fi legate prin cel mai lung tunel rutier si feroviar subacvatic din lume. Va fi gata până în 2029
Cel mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume începe să prindă contur. Tunelul Fehmarnbelt de 18 kilometri de sub Marea Baltică, care ar urma să fie deschis în 2029, va facilita transportul între Danemarca și Germania.
Danemarca și Germania sunt cu un pas mai aproape de a fi legate prin cel mai lung tunel rutier si feroviar subacvatic din lume. Viitorul tunel de 18 kilometri de sub Marea Baltică ar urma să fie deschis în anul 2029.
Regele danez Frederik al X-lea a inaugurat luni, 17 iunie, primul element al viitorului tunel rutier și feroviar subacvatic, care va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor.
Legătura va finaliza conexiunea feroviară a Peninsulei Scandinave cu centrul Europei şi va crea un coridor între regiunea Strâmtorii Oresund şi oraşul Hamburg din nordul Germaniei, reducând timpul de călătorie între Copenhaga şi Hamburg la doar două ore şi jumătate. Va reduce, de asemenea, durata călătoriei cu trenul de la 45 de minute, cât durează în prezent traversarea cu feribotul, la doar șapte minute.
Danemarca și Germania vor fi legate de cel mai mare tunel rutier și feroviar subacvatic din lume
Acest proiect - care traversează o porțiune a Mării Baltice cunoscută sub numele de „Centura Fehmarn” și care va conecta Rowdby din insula daneză Lolland și Puttgarden din nordul Germaniei, cu conexiuni rutiere și feroviare ulterioare către Europa Centrală și țările nordice - are un buget total de 7.4 miliarde de euro, din care ceva mai mult de 1 miliard reprezintă fonduri de la Comisia Europeană (CE), iar construcţia sa este acoperită în mare parte de Danemarca, potrivit agerpres.ro.
Compania publică creată de statul danez pentru a planifica, construi şi opera cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Danemarcei, este Femern.
Tunelul, care are o adâncime de 39 de metri, format din 79 de elemente de beton cu o lungime de 217 metri şi o greutate de 73.500 de tone, care sunt împărţite în nouă segmente şi conţin alte 10 elemente speciale, include o autostradă cu câte două benzi pe fiecare sens de mers şi două linii de cale ferată.