Compania franceză care pleacă din România! Angajații își vor pierde locul de muncă
Vești proaste pentru angajații din țara noastră a unei companii franceze! Furnizorul de echipamente auto a hotărât să închidă activitatea din România, lucru ce înseamnă că toți angajații din țara noastră urmează să își piardă locurile de muncă. Decizia vine în cadrul unui proces de optimizare a costurilor.
Este vorba despre compania franceză PO Lighting Systems, o companie ce este parte a grupului furnizor de piese și software auto Opmobility, pe care poate că unii români îl cunosc sub fostul nume, Plastic Omnium. Potrivit informațiilor de la adevarul.ro, compania cu sediul în Iași urmează să facă concedieri, datorită unui proces de optimizare a costurilor.
Compania a fost înființată recent, în anul 2022, când a avut o cifră de afaceri de 7,6 milioane de lei, cât și un profit de 460.000 de lei. La vremea respectivă, compania avea numai 43 de angajați. Opmobility, furnizorul francez de echipamente auto, avertiza luna trecută că producătorii de vehicule electrice vor întâmpina dificultăți, deoarece clienții evită modelele scumpe.
Angajații de la această companie vor rămâne fără loc de muncă
Astfel, datorită acestor probleme, s-a decis ca Mobility Lighting, din Iași, să fie închisă. De asemenea, francezii vor dizolva societatea Plastic Omnium Lighting Systems, iar toți salariații instituției urmează să fie concediați. „Mulți dintre clienții noștri pierd cote de piață sau au volume care sunt sub așteptările lor”, spunea Laurent Favre, directorul general, în luna aprilie.
Din cauza costurilor ridicate ale împrumuturilor, a creșterii economice lente, cât și a scăderii subvențiilor, constructorii auto europeni se află sub presiune, existând probleme în privința cererii de vehicule electrice în unele țări, cum ar fi în Germania, Suedia, cât și în Italia. Mai mult decât atât, Tesla a decis să reducă prețurile în Germania, Statele Unite cât și în China, din cauza vânzărilor slabe.
„Unii dintre clienții noștri reduc prețurile vehiculelor lor pentru că sunt prea scumpe. Mulți dintre clienții noștri au întârzieri de producție”, a mai spus Laurent Favre. Potrivit acestuia, între furnizorii de componente auto și producători există discuții „foarte tensionate”.