Ce este stresul social și cum contribuie la îmbătrânirea sistemului imunitar

Stresul social, cum ar fi discriminarea și problemele de familie, împreună cu problemele legate de muncă și bani, pot contribui la îmbătrânirea prematură a sistemului imunitar, a constatat un studiu recent. Este un fenomen îngrijorător, deoarece sistemul imunitar se deteriorează oricum odată cu vârsta.

image
Ce este stresul social și cum contribuie la îmbătrânirea sistemului imunitar

├Ämb─âtr├ónirea prematur─â a sistemului imunitar poate duce la cancer, boli de inim─â ╚Öi poate reduce eficacitatea vaccinurilor, cum ar fi cel ├«mpotriva Covid-19, a spus autorul studiului, Eric Klopack, om de ╚Öttin╚Ť─â la ╚ścoala de Gerontologie Leonard Davis de la Universitatea din California de Sud.

Citește și: Stresul te poate îmbolnăvi. Iată cum te poate afecta 

Stresul social scade capacitatea de ap─ârare a organismului 

ÔÇ×Persoanele care sunt supuse unui nivel crescut de stres social au prezentat un sistem imunitar ├«mb─âtr├ónit, care con╚Ťin un num─âr redus de ┬źcelule T┬╗, al c─âror rol este s─â lupte ├«mpotriva viru╚Öilor ╚Öi bolilorÔÇŁ, a spus Klopack.

Celulele T reprezint─â cei importan╚Ťi ap─âr─âtori ai organismului, ├«ndeplinind mai multe func╚Ťii cheie. Celulele T pot elimina celulele infectate cu virus sau celulele canceroase.

Pe m─âsur─â ce hormonii de stres inund─â corpul, circuitele neuronale din creier se modific─â, afect├ónd capacitatea noastr─â de a g├óndi ╚Öi de a lua decizii, spun exper╚Ťii. Anxietatea cre╚Öte ╚Öi starea de spirit se poate schimba. Toate aceste modific─âri neurologice afecteaz─â ├«ntregul organism, inclusiv sistemul nostru autonom, metabolic ╚Öi imunitar.

Vezi ╚Öi: 5 lucruri care se vor ├«nt├ómpla dac─â elimini stresul din via╚Ťa ta┬á

Cele mai frecvente simptome ale stresului social

ÔÇ×Cei mai des ├«nt├ólni╚Ťi factori de stres sunt cei care func╚Ťioneaz─â cronic, adesea la un nivel sc─âzut, ╚Öi care ne determin─â s─â ne comport─âm ├«n anumite moduri. De exemplu, a fi ÔÇ×stresatÔÇŁ ne poate determina s─â fim anxio╚Öi ╚Öi/sau deprima╚Ťi, s─â nu mai dormim noaptea, s─â m├ónc─âm alimente reconfortante ╚Öi s─â consum─âm mai multe calorii dec├ót are nevoie corpul nostru ╚Öi s─â fum─âm sau s─â bem alcool ├«n excesÔÇŁ, noteaz─â renumitul neuroendocrinolog Bruce McEwen.┬á

Exist─â modalit─â╚Ťi de a reduce stresul. Respira╚Ťia profund─â ajut─â la eliminarea tensiunii ╚Öi la sc─âderea nivelului de anxietatea. ├Äncerca╚Ťi exerci╚Ťii de respira╚Ťie ├«n care inspira╚Ťi profund ╚Öi expira╚Ťi ├«n decurs de ╚Öase secunde. Exerci╚Ťiile fizice simple, cum ar fi plimb─ârile ├«n aer liber, sunt o alt─â modalitate de a v─â echilibra mental.

Ai un pont sau mai multe informa╚Ťii pe subiect, scrie-ne pe adresa┬ápont@click.ro!┬á

FotoJet jpg
FotoJet (4) jpg
David Popovici, EPA jpg
FotoJet (1) jpg
Dorian Popa
sotie cumpanasu jpg
cristina rus accident 2 JPG
image png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
foto 1   h 56735691 jpg
Bani - lei - plata rata - facturi FOTO Shutterstock
calendar ortodox 2021 18 august flor si lavru ermil serapion si polien manastirea sucevita jpeg
pensionari jpeg
catedrala 3 jpg
FotoJet jpg