Gara spectaculoasă din România construită în 1892 pe un teren mlăștinos cu izvoare subterane. A fost proiectată după modelul celei din Fribourg
Este o clădire de o frumusețe rară, care are în spate o istorie impresionantă. Turiștii care ajung în nordul țării cu siguranță au avut deja oportunitatea de a admira acest loc, însă el ar trebui vizitat de fiecare dintre noi. Este vorba despre Gara din Burdujeni, care se află pe lista monumentelor istorice din județul Suceava din anul 2004.
Țara noastră ascunde numeroase locuri impresionante, pe care nu foarte mulți oameni le cunosc. Însă, turiștii care ajung în Suceava cu trenul cu siguranță au remarcat că sunt întâmpinați de o gară superbă, cu o istorie care poate fi sesizată în fiecare cărămidă a clădirii. Gara din Suceava, cunoscută și ca Gara din Burdujeni, este considerată un monument istoric al județului, încă din anul 2004.
Această gară este una dintre cele mai vechi din țară, iar la momentul în care a fost ridicată, localitatea Burdujeni se afla chiar la frontiera cu Imperiul Austro-Ungar. Construcția a început în 1892, iar călătorii au putut folosi această gară începând din anul 1902. Ea a urmat planurile unei gări similare din Elveția, din micul oraș Fribourg.
Este una dintre cele mai vechi gări din România
Autoritățile au dorit ca această gară de frontieră să arate cât mai bine, pentru a nu se deosebi de clădirile impresionante construite în Austro-Ungaria, în acele vremuri. Fațada gării este din cărămidă roșie, iar în interior se găsește o sală de bal care încă mai păstrează elementele originale.
În plus, clădirea are o ușoară influență baroc, care îi oferă o influență aparte. Lucrările la clădirea gării au început în anul 1892, iar primul lucru pe care au trebuit să îl facă autoritățile a fost să ofere gării o fundație stabilă. La acea vreme, terenul din zonă era unul mlăștinos, iar șantierul s-a dovedit a fi unul dificil.
Construcția a început în 1892
De-a lungul timpului, clădirea gării a suferit unele modificări, din motive destul de practice. În primul rând, începând din 1918, ea nu a mai fost un punct de frontieră, iar în spațiile rămase goale s-a deschis, în 1920, un orfelinat, o școală primară, cât și o grădiniță. Mai târziu, în 1956, au început lucrări de restaurare, iar gara a fost modernizată.
Acum, ea se află pe lista monumentelor istorice din județul Suceava, încă din anul 2004. Iar cei care ajung în această zonă a țării trebuie să viziteze acest loc plin de istorie!