Mașinile electrice și hibride, tot mai tentante pentru români
Din ce în ce mai mulți români vor să-și cumpere maşini hibride şi electrice. În urma unui studiu, aproape jumătate dintre consumatorii români (46%) au declarat că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea maşină.
Studiul a fost realizat în 25 de ţări din întreaga lume, inclusiv România. Acesta arată că motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară, autonomia limitată şi preţul ridicat.
Dintre românii care au participat la studiu, cei mai mulţi (63%) ar face o astfel de achiziţie datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut faţă de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivaţi de protecţia mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atraşi de stimulentele acordate de stat.
Dintre ţările europene analizate în studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study, în cinci se remarcă faptul că numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%. Este vorba de cele mai mari pieţe din regiune, respectiv Germania (49%), Franţa (48%), Marea Britanie (47%), Spania (35%) şi Italia (31%). În România, procentul celor care rămân fideli unei maşini pe motorină sau benzină este de 50%, se arată în studiul respectiv.
Majoritatea opează pentru model hibrid
Dintre participanţii din România care preferă o maşină electrică, cei mai mulţi ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru maşinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenţilor români având o astfel de opţiune.
Este evidentă în toată Europa tendinţa de trecere către maşini mai puţin poluante, având în vedere că în primul trimestru din 2022, cota de piaţă a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeaşi perioadă din 2021, potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile. Totuși, în anumite țări încă există preferința pentru motorizarea clasică: Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%).
Evoluție favorabilă și în România
În România, vânzările de maşini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluţia este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Dintre românii care intenţionează să îşi cumpere o maşină electrică, 54% spun că şi-ar menţine preferinţa chiar dacă preţul energiei ar fi similar cu cel al combustibililor clasici, însă 38% şi-ar schimba planurile în acest caz, iar 8% nu sunt siguri ce decizie ar lua.
Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară (23%), autonomia limitată (16%) şi preţul ridicat (15%).
Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice aşteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a îşi schimba opţiunea. Britanicii sunt cei mai exigenţi, aşteptând ca autonomia să ajungă la 700 de kilometri.
Studiul a fost realizat pe aproximativ 26.000 de consumatori din 25 de ţări din întreaga lume, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania şi Marea Britanie.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro