De ce este importantă strategia de content marketing pentru optimizarea SEO

Optimizarea SEO este un termen cunoscut de mulți antreprenori din România, ei fiind conștienți de faptul că optimizarea pentru motoarele de căutare este esențială pentru o vizibilitate organică favorabilă în Google (în special), însă nu mulți sunt cei care cunosc avantajele aduse de content marketing. 

image

Content marketingul face parte din strategiile folosite pentru optimizarea SEO întrucât aduce numeroase avantaje site-ului afacerii „în ochii” algoritmului Google, dar și „în ochii” utilizatorilor. Poate cel mai important avantaj adus de content marketing este chiar acesta - el este folositor atât pentru poziționarea bună în Google, dar contribuie și la o poziționare mai bună în mintea utilizatorilor, ei considerând mai de încredere site-urile care le oferă informații folositoare despre subiectele de interes (mai multe despre aceste lucruri în continuare). 

Fie că nu mai ai idee ce să faci pentru a obține o poziționare mai bună în SERP, fie că acum începi să îți promovezi afacerea online și vrei să faci totul corect de la început, citește în continuare acest articol pentru a afla de ce este importantă strategia de content marketing pentru optimizarea SEO.

Content marketing pentru o optimizare SEO care să aducă rezultate pentru o perioadă îndelungată

  • Conținut de calitate, optimizat SEO = vizite organice și trafic de calitate

Știm despre algoritmul motorului de căutare Google că apreciază conținutul de calitate, care oferă informații noi și folositoare utilizatorilor. Accentul cade atât pe „nou”, cât și pe „folositor”, întrucât conținutul reciclat (adică simpla reformulare a conținutului postat deja în mediul online) nu este evaluat pozitiv de către algoritm, iar caracterul folositor este esențial pentru a determina utilizatorii să petreacă timp pe site pentru a parcurge întregul conținut despre un topic. Există mai multe calități pe care conținutul ar trebui să îl bifeze, prea multe pentru a fi expuse în acest articol, dar poți citi aici mai multe despre subiect. 

image

Cert este faptul că postarea de conținut de calitate, optimizat corect SEO, îți va aduce vizite organice pe site. De asemenea, traficul va fi unul de calitate, adică utilizatorii care îți vizitează site-ul sunt direct interesați de topicul propus. 

  • Conținutul de calitate te poate ajuta să câștigi backlinkuri organice

Mai știm despre algoritmul Google că oferă mai multă autoritate și favorizează în SERP paginile care au un număr ridicat de backlinkuri de calitate. Postând conținut valoros pe site, conținut care vine cu informații relevante, crești șansele de a obține backlinkuri organice. Practic, diferite publicații sau bloguri pot face referire către articolele tale atunci când vine vorba de diverse subiecte. Acest lucru se va întâmpla în special dacă te poziționezi ca un expert în domeniu, ca o „persoană” cu autoritate, care știe despre ce vorbește și cum stau lucrurile în nișa în care activează. 

Să ajungi la calitatea de expert în domeniul tău reprezintă un drum anevoios, în special dacă activezi într-o nișă competitivă, dar efortul va fi pe măsura rezultatelor. Obținerea de backlinkuri organice, de calitate, îți va ajuta eforturile SEO și va crește autoritatea site-ului în ochii roboțelului Google. Backlinkurile sunt un factor de ranking important când vine vorba de SEO, așadar, orice strategii pentru a obține backlinkuri ai putea implementa (în mod natural și organic, evitând practicile tip black hat), merită toată atenția ta.

După cum am menționat în introducere, eforturile SEO din zona de content marketing nu au relevanță doar pentru Google, ci și pentru utilizatori. Creșterea autorității nu este importantă doar când vine vorba despre cum este văzut site-ul de către algoritm, ci și când vine vorba despre imaginea pe care o ai în piață în ochii potențialilor clienți. Cu siguranță te-ai aflat și tu în postura de cumpărător și, pus în fața a două oferte aproape identice (preț, livrare etc.), ai ales să comanzi de la magazinul în care aveai mai multă încredere, unul cu o autoritate mai mare pe piață. Aici este vorba în cele mai multe cazuri despre brandurile mari, dar și magazinele mici pot fi văzute drept având autoritate în piață dacă vor implementa o strategie de content marketing smart, prin care să câștige încrederea publicului țintă.

  • Conținutul de calitate te ajută să îți optimizezi site-ul pentru diverse căutări legate de nișa în care activezi

Cuvintele, expresiile pe care utilizatorii le caută în Google sunt pe cât de diverse, pe atât de numeroase. Acest lucru este mai evident în anumite nișe decât în altele, în funcție de tipul de servicii sau produse oferite sau varietatea lor. De exemplu, un magazin online care vinde doar papuci de damă din piele va putea optimiza mai puține cuvinte cheie comparativ cu un magazin online care vinde papuci din piele pentru bărbați, femei și copii, dar și genți și rucsacuri din piele pentru toate cele trei categorii. 

Așadar, ținând cont de acest aspect, există mai multe topicuri care ar putea fi abordate într-o strategie de content marketing care să se plieze pe specificul unei afaceri. Cert este faptul că pentru orice afacere există conținut care ar putea fi postat, indiferent de nișa în care activează. 

Optimizarea SEO a acestui conținut îți va face site-ul mai vizibil în motorul de căutare, permițându-ți să optimizezi cuvinte cheie specifice, long tail, dar și să răspunzi la diferite curiozități/ întrebări ale membrilor publicului țintă, să îi ajuți să rezolve o problemă, să înțeleagă mai bine caracteristicile produselor comercializate etc. Practic, vei avea mai multe oportunități de optimizare, mai multe șanse să îi oferi motorului de căutare semnale de încredere și mai multe posibilități să întrunești diferitele condiții pentru un ranking mai bun în SERP. Dacă vei alege să colaborezi cu o agenție de marketing online, așa cum este Limitless.ro, și vei alege servicii de optimizare SEO, vei putea afla mai multe despre importanța strategiei de content marketing și cum poate ajuta aceasta, punctual, businessul tău.

Pe lângă cele menționate anterior, strategia de content marketing ajută și la îndeplinirea altor obiective comune de marketing, printre care merită enumerate:

  • o mai bună experiență a utilizatorilor, oferindu-le informații relevante și utile pentru interogarea pe care au realizat-o în Google; 
  • creșterea timpului mediu petrecut pe site și a șanselor de a realiza conversii din căutările organice;
  • consolidarea reputației și obținerea încrederii din partea utilizatorilor;
  • întărirea poziționărilor organice în SERP la nivelul întregului site;
  • creșterea relevanței în piață;
  • îmbunătățirea răspunsului la nevoile audienței. 
image

Strategia de content marketing și optimizarea pentru motoarele de căutare funcționează sinergic pentru o strategie de digital marketing eficientă. Marketingul prin conținut poate fi folosit cu succes pentru a atrage vizitatori organici și trafic de calitate, reușind adesea să genereze rezultate de lungă durată pentru afacerile care îl implementează corect. Valorificând toate avantajele aduse de content marketingul optimizat SEO, vei observa un impact semnificativ asupra performanței afacerii tale! 

Sursă foto: freepik.com

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
ghiseu
image
image
image
image
image
image
chiftele pexels jpg
Horoscop jpg
leustean jpg
Luna plina jpg
Trei zodii au probleme de sănătate în luna februarie, sursă foto: Pixabay
zodii meteoriti png
horoscop webp
alimente cancer jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net