Cum gătești corect carnea de porc, într-un mod sănătos. Greșeala pe care o fac mulți

Când vine vorba despre carnea de porc, mulți se gândesc la un preparat care nu este recomandat pentru sănătate și aleg adesea o altă carne, mai slabă. Însă, secretul ține de modul în care gătești acest ingredient, căci îl poți pregăti și într-un mod în care să iasă ceva gustos, dar și sănătos în același timp.

Cum gătești corect carne de porc, într-un mod sănătos. Sursă foto: Pixabay
Cum gătești corect carne de porc, într-un mod sănătos. Sursă foto: Pixabay

A fost multă vreme asociată cu efectele negative asupra sănătății organismului, dar adevărul este că poate fi și un aliment sănătos, atunci când gătești corect carnea de porc. Îți aduce beneficii și nutrienți pentru corp, în timp ce savurezi un preparat delicios.

Citește și: Nutriţionisul Mihaela Bilic recomandă consumul de carne de porc: "Spre deosebire de vită, este mai bogată în acizi graşi saturaţi"

Cum gătești corect carnea de porc

Mai este puțin timp până vine Crăciunul și majoritatea românilor se gândesc deja la bucatele care vor fi puse pe masă. Carnea de porc este nelipsită din meniu, dar atunci când este pregătită într-un mod nesănătos poate cauza probleme de digestie și nu numai. Când este preparată corect, reprezintă o sursă foarte bună de proteine.

Când mergi să cumperi ingredientele pentru cina de Crăciun, alege un cotlet de porc sau un mușchi de porc. Dacă prăjești bucățile de carne de porc sau le faci pane, comiți o mare greșeală pentru că așa le crești densitatea calorică, informează Adevărul.ro. Cea mai bună variantă este să le pregătești la grătar, la cuptor sau să le fierbi la foc mic în alte preparate, precum ciorbe sau tocănițe ori în sarmale.

Punctul perfect de gătire este cel care ajută ca bucata de carne să rămână un aliment sănătos pentru organism. Trebuie să fie de o grosime potrivită, în jur de 2 centimetri și nu trebuie să o rumenești până se înnegrește. Chiar și atunci când exteriorul este rumenit atât cât trebuie bucata de carne de porc gătită trebuie să rămână ușor rozalie în interior.

Vezi și: Cumperi carne de porc de Crăciun? Uite la ce trebuie să fii atent ca să nu ajungi la spital

Ce greșeală comit mulți în bucătărie

Atunci când ai pe cap toate bucatele de Crăciun, ai tendința să te grăbești. Însă, dacă pregătești la o temperatură prea mare o bucată de carne de porc la cuptor, atunci preparatul tău nu își va mai păstra savoarea și va putea cauza probleme cu digestia. Se menține o temperatură de maximum 180 de grade, iar ca garnitură poți pregăti niște legume, tot la cuptor.

Dacă vrei un plus de carbohidrați, atunci o poți combina și cu orez sau cușcuș. Cu cât folosești o temperatură mai scăzută pentru un interval de timp mai lung, cu atât carnea de porc se va găti mai bine și într-un mod mai sănătos.

Ce beneficii îți aduce consumul de carne de porc

Carnea de porc este bogată în vitamina B, fier, potasiu, zinc și fosfor. Are un conținut scăzut de sodiu și nu are un conținut caloric foarte ridicat, în mod special în părțile slabe. Însă, atunci când consumi cârnați de casă făcuți din carne de porc, trebuie să știi că aceștia furnizează mult mai multă energie organismului și au mult mai multe calorii, așadar se recomandă să fie mâncați cu moderație.

FotoJet (1) jpg
horoscop zilnic 16 februarie jpeg
cub anamaria prodan png
cub amal george cooney png
concediu ingrijirea copilului jpg
kate middleton   GettyImages 1446352862 jpg
foto1 ultimul sateanB jpg
shutterstock 2097257428 jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
horoscop zilnic 16 februarie jpeg
image png
femeie sexy jpg
2 bd IMG 8130b jpg
foto sex jpeg
zodia singura de sarbatori jpg