Primul avion românesc care a făcut înconjurul lumii! Câte zile a durat călătoria și câte persoane se aflau la bord

Astăzi, este un detaliu istoric pe care nu mulți români și-l mai amintesc. Însă, la vremea respectivă, a fost o reușită impresionantă, despre care s-a vorbit pe larg în țară. Este vorba despre primul avion românesc care a făcut înconjurul lumii, la finalul anului 1969.

Echipajul de la bordul avionului Tarom
Echipajul de la bordul avionului Tarom

În ziua de astăzi, puțini români își mai aduc aminte de faptul că finalul anului 1969 a fost marcat de o reușită impresionantă, care a marcat istoria aviației în țara noastră. Mai precis, între 11 decembrie 1969 și 7 ianuarie 1970, un avion Tarom a reușit să zboare în jurul lumii.

A fost prima reușită de acest fel a unei aeronave românești, ea venind la scurt timp după o altă performanță impresionantă. În 1966, la numai 8 ani de la înființarea Tarom, un avion al acestei companii reușise sp efectueze primul zbor transatlantic.

A fost primul avion românesc care a zburat în jurul lumii

Despre acest eveniment s-a vorbit pe larg în presa de la acea vreme. Publicații precum „Scânteia”, „Informația Bucureștiului”, cât și „România liberă”, au vorbit despre reușita avionului Tarom.

„Astăzi pleacă într-un zbor în jurul lumii un avion IL-18 al companiei aeriene TAROM, având la bord 56 de turiști străini. Avionul va zbura pe următorul itinerar: București — Teheran — Karachi — New Delhi — Bangkok — Singapore — Hong Kong — Tokio — Honolulu — Acapulco — New York — Las Palmas — Roma — Istanbul — București. Durata croazierei: 11 decembrie — 6 ianuarie. Cu prilejul acestui zbor, echipajele avionului, sub comanda pilotului șef Ion Alexandru, vor realiza câteva performanțe de zbor fără escală: Tokio — Honolulu, Las Palmas — Roma (circa 12 ore) etc”, era menționat în 1969, în „Informația Bucureștiului”, potrivit historia.ro.

A parcurs zeci de mii de kilometri

Aeronava a decolat de pe Aeroportul Băneasa, iar pe parcursul acestei călătorii impresionante a parcurs o distanță de nu mai puțin de 47.000 de km. Au existat și câteva modificări ale planului inițial de zbor, de exemplu, în loc de escala programată în Teheran, avionul a zburat direct la Karachi, iar apoi a petrecut o escală prelungită în New Delhi.

Echipajul aeronavei era format din 13 persoane, 12 bărbați și o femeie. Inițial, se dorea ca avionul să se întoarcă în București pe 6 ianuarie, însă, în cele din urmă, el a aterizat înapoi în țară cu o zi întârziere, pe 7 ianuarie.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
wizz air avion la sol
mancare romaneasca buna jpg
ciorba radauteana istock jpg
aGFzaD1mN2VmMGRjYzMxOTFiN2Y2NDU0MmIwNjQxNzAwZTMwNA== thumb jpg
Captură de ecran din 2025 02 12 la 21 25 02 png
banner cum sa pari slab jpg
ion luca caragiale captura video jpg
femeie bucatarie gatit 1432465706 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net