Gara pierdută a Bucureștiului! Era singura care se termina într-un palat

Cândva, era unul dintre cele mai importante locuri din Capitală, dar astăzi, doar foarte puțini români își mai amintesc că a existat vreodată! Este vorba despre o gară unică, al cărui punct final se afla în interiorul unui palat și care a fost crucială pentru construcția metroului din București!

Punctul final era la Palatul Cotroceni / foto: IStock
Punctul final era la Palatul Cotroceni / foto: IStock

Este un loc de care astăzi nu își mai amintesc decât cei mai înfocați pasionați de istorie, dar, cu numai câteva decenii în urmă, era un punct foarte important al Capitalei. Este vorba despre Gara Cotroceni, care delimita două cartiere din oraș și care avea punctul final chiar în palatul Regelui Carol.

Trenurile care circulau de-a lungul acestei linii puteau fi auzite oricând de bucureștenii care locuiau pe Bulevardul Geniului, iar experții spun că această cale ferată ieșea din Capitală și mergea către Giurgiu. Această gară nu era folosită de călătorii obișnuiți, scopul ei fiind de a deservi trenurile regale ale vremii.

Gara a fost desființată în 1960

La zeci de ani după ce monarhia a dispărut din România, această gară a fost închisă de către autorități, în anul 1960. În locul ei a fost deschisă Noua Stație Cotroceni, care prelua vagoanele industriale din zona de sud-vest a Bucureștiului.

Iar această gară istorică ce se termina chiar la Palatul Cotroceni a mai avut de jucat un ultim rol important în istoria Capitalei. Ea și-a pus amprenta și asupra metroului care străbate și astăzi orașul.

Gara a fost importantă pentru construcția metroului

Mai precis, de la Gara Cotroceni, autoritățile au construit un tunel care avea ca scop ridicarea vagoanelor de metrou.

Acest tunel impresionant cobora pe sub bulevardul Iuliu Maniu, apoi mergea paralel cu Pasajul Lujerului, iar în cele din urmă ieșea din pasaj la Semănătoarea. În acel punct era o ramificație care ducea către depoul de metrou Ciurel, unde vagoanele se așezau pe calea ferată și puteau fi trimise în subteran. Această gară astăzi aproape uitată avea, a avut, cândva, un rol important în istoria Capitalei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Nepoții Regelui Suediei profimedia 0947513002 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
trauma bonding jpg
mesaj banescu jpg
Marcel Ciolacu declaratii dupa alegerile parlamentare 2024  Foto Inquam Photos  Octav ganea (6) jpg
porci jpg 1 jpg
crin antonescu inquam jpg
Camera Deputatilor FB jpg
femeie in zapada jpg
caine craciun getty jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net