S-a găsit un nou desen făcut de Michelangelo. Ce reprezintă schiţa cu pricina: e un bărbat gol...
Printre cei mai faimoși pictori renascentiști, Michelangelo este cunoscut în întreaga lume pentru opere precum „David” și „Moise”, însă poate chiar mai emblematic pentru pictorul și sculptorul italian este Capela Sixtină, al cărei interior l-a pictat. Recent, experții au descoperit o schiță rară folosită de acesta drept model pentru cea mai mare operă a sa.
Schița în cretă roșie, ce se află în colecția unui pasionat de artă ce a rămas anonim, conține un bărbat nud luptându-se cu un șarpe, iar experții au reușit să determine faptul că Michelangelo a folosit acest desen drept model pentru una dintre picturile sale din Capela Sixtină. Atât schița, cât și pictura finală datează din secolul XVI, lucrările la frescele ce decorează capela din cadrul Palatului Episcopal începând în anul 1508 și finalizându-se în anul 1512.
Paul Joannides, profesor la Cambridge, dar și unul dintre cei mai renumiți experți din lume în opera lui Michelangelo, este, de asemenea, de acord că schița aparține pictorului renascentist și declară că „acest desen al lui Michelangelo a fost făcut pentru una dintre cele mai mari capodopere ale artei occidentale”, conform informațiilor oferite de theguardian.com. Tavanul Capelei Sixtine spune întreaga poveste biblică, poate cel mai faimos segment al acesteia fiind Facerea lui Adam, pictată de Michelangelo în anul 1512.
Schița este printre puținele desene ale pictorului italian care au supraviețuit
Deși are o operă atât de vastă, atât în pictură cât și în sculptură, au fost descoperite foarte puține schițe folosite de către Michelangelo. Motivul, potrivit experților, este că artistul era extrem de preocupat de imaginea pe care o va lăsa drept moștenire generațiilor viitoare. Astfel că, încercând să pară cât mai perfect posibil, și-a distrus intenționat o mulțime dintre schițele sale, doar 600 dintre acestea fiind cunoscute și azi.
Desenul descoperit are o mărime de 15,7 pe 19,3 centimetri, iar figura omului ce se luptă cu șarpele este prezentată din alt unghi decât cel al picturii finale. Conform declarațiilor profesorului Paul Joannides, odată ce schița a fost rotită la 90 de grade în sensul acelor de ceasornic, a devenit evident că era făcută de artist pentru a se pregăti pentru pictura finală din Capela Sixtină, conform informațiilor din urban.ro.