7 motive pentru care n-ai vrea să locuieşti aici

Ultima actualizare:

    La tot pasul  sunt săpate  şanţuri pentru  introducerea  utilităţilorFoto: Dorin Constanda
La tot pasul sunt săpate şanţuri pentru introducerea utilităţilorFoto: Dorin Constanda

Dacă există în Bucureşti un loc în care nu-ţi doreşti să locuieşti acum, acela este cartierul Pantelimon. Lucrările interminabile de modernizare a celei mai circulate artere de aici, Şos. Pantelimon, i-au scos din sărite pe locatarii de la bloc. Iată 7 motive pentru care viaţa lor e un coşmar în fiecare zi.

Doi ani au trecut de când pe Şos. Pantelimon s-au efectuat primele săpături. Deşi, la această dată, lucrarea de modernizare a celei mai aglomerate artere din cartier trebuia finalizată, basculantele încă mai circulă pe sub balcoanele locatarilor, picamerele încă mai ţăcăne, excavatoarele nu s-au oprit din huruit. Dacă locuieşti sau dacă treci pe aici, ai toate motivele să-i înjuri pe birocraţii din primărie şi pe muncitorii de pe şantier. Iată şapte dintre ele.

Aşa arată Şoseaua  Pantelimon acum,  de la balcon
Aşa arată Şoseaua Pantelimon acum, de la balcon

1. Zgomot infernal. Toţi cei care locuiesc aici se aşteptau ca proiectul să se apropie de final. La cum stau lucrurile pe şantier, acest lucru pare mai departe decât Polul Nord. Excavatoarele continuă să scurme pământul pe mijlocul străzii, unde liniile de tramvai urmează să fie schimbate. Picamerele ţăcăne, basculantele huruie, iar şoferii, iritaţi de expansiunea şantierului, claxonează ca apucaţii.

2. Trafic aglomerat. Pe multe porţiuni ale şoselei se circulă pe o singură bandă, din cauza organizării de şantier. Utilajele au ocupat mai tot drumul public, iar cei care se aventurează pe aici cu maşinile trăiesc un adevărat coşmar.

3. Transport public deficitar. Din octombrie 2013, tramvaiele liniilor 14 şi 46 nu mai circulă de la intersecţia cu Bd. Chişinău până la Cora. Traseele lor au fost deviate, iar pentru preluarea călătorilor s-au introdus mai multe linii de autobuz. Transportul la suprafaţă are de suferit din cauza aglomeraţiei, ceea ce îi scoate din sărite pe cei care locuiesc aici.

4. Aer poluat. Ambuteiajele create de şantier au dus la sporirea consumului de carburant şi la un comportament agresiv al şoferilor. Aerul e mai poluat ca niciodată, fiindcă utilajele de mare tonaj elimină noxe în cantităţi nepermis de mari.  

Aşa vor edilii să  arate strada după  modernizare
Aşa vor edilii să arate strada după modernizare

5. Gunoaie. Zona şantierului e ca un teren de luptă, din care nu lipsesc tranşeele, craterele şi şanţurile săpate pentru introducerea reţelelor de utilităţi. Acestea sunt mai tot timpul pline de gunoaie, aruncate la întâmplare de locatari şi de muncitori.

6. Semafoare defecte. Sunt printre ultimele echipamente care sunt înlocuite atunci când o stradă intră în reparaţii. Cele mai multe semafoare destinate pietonilor sunt defecte sau funcţionează cu intermitenţe.

7. Capcane la tot pasul. Zona de şantier este incorect semnalizată şi împrejmuită, astfel încât oricând poţi suferi accidentări. Gurile de canal nu sunt la aceeaşi cotă cu asfaltul, stâlpii de electricitate au fost „uitaţi” pe şosea ori în locurile de parcare, muncitorii, extrem de dezorganizaţi, îşi lasă sculele la întâmplare.

Cum se va schimba bulevardul

Cornel Stan, 46 de ani: "Nu mai circul de luni bune pe aici din cauza şantierului”
Cornel Stan, 46 de ani: "Nu mai circul de luni bune pe aici din cauza şantierului”
  • Proiectul de modernizare a Şos. Pantelimon a început în iunie 2013, în acelaşi timp cu lucrările de refacere a Şos. Iancului. Municipalitatea a alocat 70 de milioane de lei pentru refacerea ambelor artere. Iată ce schimbări vor avea loc aici:
  • Calea de rulare a tramvaielor va fi înălţată pentru a nu permite accesul altor autovehicule. (Pe Şos. Iancului autobuzele vor circula pe linia de tramvai şi vor avea staţii comune cu acesta).

Victoriţa Segărceanu, 47 de ani: "Trotuarele sunt  ciuruite. Nu poţi merge pe stradă”
Victoriţa Segărceanu, 47 de ani: "Trotuarele sunt ciuruite. Nu poţi merge pe stradă”
  • Autovehiculele vor avea trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar riveranii câte o bandă de acces în locurile de parcare din faţa blocurilor.
  • Staţionarea va fi interzisă pe Şos. Pantelimon, excepţie făcând benzile laterale.
  • Vor fi montate semafoare inteligente, care se vor schimba în funcţie de valorile de trafic.
  • În zona Cora Pantelimon e prevăzut un terminal pentru toate mijloacele de transport, o staţie imensă care va fi conectată la viitorul tronson de metrou Universitate-Pantelimon.

Muncitorii toarnă  beton pe trotuare,  iar pietonii fac  slalom printre utilaje
Muncitorii toarnă beton pe trotuare, iar pietonii fac slalom printre utilaje

Pe mijlocul şoselei încă  se sapă pentru înlocuirea  liniilor de tramvai
Pe mijlocul şoselei încă se sapă pentru înlocuirea liniilor de tramvai

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
padure tropicala jpg
mar negru jpg
Masline Pixabay jpg
ger naprasnic jpg
semafor jpeg
Stațiunea Borsec. Foto Statiunea Borsec
italia pixabay jpg
shutterstock 1113332 cuplu iubiti indragostiti restaurant mancare terasa jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net