Drumul Apusenilor, cea mai nouă şi frumoasă şosea de vis din România

Ultima actualizare:

O şosea spectaculoasă, o adevarată capodoperă a infrastructurii, care străbate un peisaj de poveste a fost recent dată în folosinţă. Poate concura, alături de Transalpina şi Transfăgărăşan, pentru titlul de cea mai frumoasă şosea din România. Se numeşte Drumul Apusenilor, leagă Cluj de Bihor şi sunt şanse infinite să fie o poartă deschisă turismului.

Printre multe atracţii ale traseului  este şi lacul Drăgan, cel mai mare  lac de acumulare din judeţ
Printre multe atracţii ale traseului este şi lacul Drăgan, cel mai mare lac de acumulare din judeţ

Cu o lungime de peste 25 de kilometri, Drumul Apusenilor străbate un peisaj care îţi taie respiraţia. Face legătura între DN1 şi judeţul Bihor, traversând o zonă montană sălbatică, spectaculoasă, cu mare potenţial turistic şi care include staţiuni cunoscute precum Stâna de Vale, Valea Iadului, Valea Drăganului.

Cei care parcurg drumul pot vedea una dintre cele mai frumoase zone din Munţii Apuseni. Printre multe alte atracţii ale traseului este şi lacul Drăgan, cel mai mare lac de acumulare din judeţul Cluj, de o frumuseţe rară. Barajul din beton, în arc, are o înălţime de 120 m, iar lungimea coronamentului este de 424 m. Pădurile dese care se întind de-a lungul malului oferă o imagine extraordinară, indiferent de anotimp.

Drumul şerpuieşte  printre dealuri  împădurite
Drumul şerpuieşte printre dealuri împădurite

Şoseaua montană din Apuseni a fost realizată în doi ani de concernul Strabag. O zonă greu accesibilă la care s-a muncit enorm. Au fost excavate peste 62.000 de metri cubi de terasamente şi s-au turnat 51.000 tone de mixtură asfaltică, iar podul care traversează Crişul Repede s-a realizat din grinzi de peste 50 de tone.

De la intrarea în localitatea Valea Drăganului, de unde începe Drumul Apusenilor, au fost construite 9 kilometri de trotuare şi au fost modernizate 80 de podeţe şi şapte poduri. La fel ca în ţările civilizate unde şoselele sunt adevărate bijuterii, Drumul Apusenilor are 7 staţii de autobuz, 5 zone de parking auto şi au fost amenajate peste 50 de intersecţii cu drumurile laterale.

De asemenea, în vederea creşterii siguranţei rutiere au fost montaţi 10,6 km de parapeţi metalici, au fost construiţi 7,2 km de ziduri de sprijin şi s-a realizat întreg sistemul de semnalizare şi marcaj auto.

image

Se poate merge pe ea şi cu autobuzul

„Drumul Apusenilor traversează trei judeţe. Este un proiect care a costat peste 130 de milioane de lei şi pe care l-am realizat prin cofinanţare cu fonduri europene. Importanţa acestei investiţii din fonduri europene este una aparte, întrucât drumul traversează una dintre cele mai atractive şi spectaculoase zone ale Munţilor Apuseni. În plus, vor fi create, în mod evident, noi oportunităţi reale de dezvoltare economică, socială şi turistică”, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Unii specialişti din domeniul infrastructurii spun că Drumul Apusenilor depăşeşte în frumuseţe Transfăgărăşanul. Pentru proprietarii pensiunilor din zonă, drumul este un vis realizat. Sunt siguri că drumul va cuceri inimile turiştilor şi, încântaţi de peisaj, vor rămâne mai mult în zonă. De altfel, ei se aşteaptă la un val de turişti, mai ales de la vară.

Face legătura între  DN1 şi judeţul Bihor
Face legătura între DN1 şi judeţul Bihor

Tunelul feroviar Bătuța a fost străpuns de «cârtițe»

Trenurile vor circula  cu 160 km/oră, după  terminarea lucrărilor
Trenurile vor circula cu 160 km/oră, după terminarea lucrărilor

Minune pe Valea Mureșului. Constructorii care sapă tunelul feroviar de la Bătuța, cea mai mare construcție de acest gen realizată în România după Revoluție, au străpuns dealurile. Lucrarea face parte din coridorul feroviar paneuropean Rin-Dunăre, iar la finalizarea estimată a lucrărilor, în 2025, trenurile de călători vor circula cu 160 km/h de la Braşov până la vama Curtici. CFR a împărțit lucrarea în două mari porțiuni, de la Brașov la Sighișoara și de la Sighișoara la Curtici. Tunelul de la Bătuța este pe acest din urmă tronson, pe secțiunea Bârzava – Ilteu, de 36 kilometri lungime, potrivit informațiilor oferite de CFR, și va adăposti o linie de cale ferată dublă, fiind realizat pe malul stâng al râului Mureș

Firmele care se ocupă de lucrare, din Italia (We Build) și Spania (FCC) au ajuns în capătul dinspre Arad al tunelului în lungime de 649 de metri.

Acesta va permite, începând de anul viitor, circulația cu 160 km/h pe încă 16 kilometri din cei 144 aflați în reconstrucție între Ghioroc și Simeria”, au explicat specialiștii de la Asociaţia Pro Infrastructură pe o rețea socială.

„Astfel, dacă nu apar alte surprize, din 2024 se va circula pe toată calea ferată reabilitată pe distanța Sighișoara-Curtici (348 km) din care aproximativ 320 km sunt proiectați pentru viteza maximă de 160 km/h“, susține Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, citat de glsa.ro. (Adrian Popescu)

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro! 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
Prințul Harry, Profimedia (2) jpg
WhatsApp Image 2024 11 21 at 22 31 59 jpeg
23adbb27 d661 4add b171 ecdb61862362 jpeg
podul de piatra baile herculane jpg
Iosif Stalin citind ziarul (© Wikimedia Commons)
Întâlnire între Ion Antonescu și Adolf Hitler la Munchen, 1941 FOTO Profimedia jpg
Carlo Acutis 1, foto Facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net