Ce salarii primesc cei care lucrează în aeroporturile din România. De ce tinerii refuză să se angajeze

Ultima actualizare:

Aeroporturile din România se confruntă cu o provocare majoră în ceea ce privește recrutarea forței de muncă, mai ales în domeniul aviației, unde personalul specializat este tot mai greu de găsit. Pandemia a accentuat această problemă, cu concedieri masive și o lipsă ulterioară de candidați pentru posturile disponibile.

Aeroport Otopeni. Foto: arhiva.
Aeroport Otopeni. Foto: arhiva.

Mircea Voinopol, președinte al Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă, a evidențiat că există o lipsă de interes din partea tinerilor pentru această industrie, iar pregătirea necesară este riguroasă și costisitoare. La aceasta se adaugă condițiile de muncă dificile, cu temperaturi extreme și provocări specifice unui aeroport, scriu cei de la Adevărul.

Tinerii nu sunt atrași de domeniul aviației

Recrutarea personalului specializat în aviație s-a dovedit a fi o sarcină dificilă, cu foarte puțini tineri atrași de acest domeniu. Procesul de pregătire este riguros, costisitor și necesită un angajament puternic din partea organizațiilor. Pregătirea pentru a lucra în industria aeriană implică o serie de standarde și exigențe care fac selecția și integrarea personalului într-un proces complex și dificil.

Condiții de muncă extreme

Un alt factor care descurajează potențialii candidați este mediul de lucru extrem de solicitant. Angajații din aeroporturi, în special cei implicați în operațiuni pe platformă, lucrează adesea în condiții meteo dificile. Temperaturile pot varia între 60 și 80 de grade Celsius vara și pot ajunge la grade negative în iarna, punând o amprentă serioasă pe durata carierei acestora.

Reconversie profesională și protecție socială

Voinopol a subliniat importanța reconversiei profesionale, nu doar din perspectiva necesarului de personal, ci și pentru protecția socială a angajaților. Este esențial ca cei cu experiență îndelungată în aviație să aibă o tranzitie facilă către alte domenii fără a fi lăsați în afara circuitului profesional. Această preocupare reflectă și dorința de a menține un mediu stabil și motivant pentru angajați pe parcursul carierei lor.

Nivelul salarial și condițiile de muncă

Mircea Voinopol a menționat că, în prezent, nivelul salarial mediu în aviație este de aproximativ 6.000 - 7.000 de lei brut. El a subliniat necesitatea ajustării acestui nivel pentru a fi competitiv la nivel european. Un exemplu adus în discuție a fost nivelul salarial din Italia, unde un angajat "Ground Operations" câștigă în medie 2.500 de euro brut.

Chiar dacă există opțiuni atractive de carieră în aviație, mulți tineri nu sunt atrași de acest domeniu. Voinopol a indicat că, pentru mulți, aviația înseamnă pasiune și dorință, iar unele locuri de muncă ar putea fi considerate inferioare din punct de vedere financiar în comparație cu alte industrii.

Sindicatul Aeroportuar Henri Coandă se concentrează pe obiectivele de a asigura stabilitatea locurilor de muncă, negocierea contractului colectiv de muncă și dezvoltarea sectorului aviației. Se dorește o creștere a salariilor pentru a aduce nivelul la cel al altor țări europene și a face domeniul mai atractiv pentru tineri.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
husky harghita jpg
MONICA POLI jpg
dacii  jpg
mascati jpg
Diana  Sosoaca Foto Facebook Diana Ivanovici Sosoaca jpg
decebal refugul png
echipa film trei km pana la capatul lumii jpg
spion roman jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net