Șuruburi doar de formă la podul de la Brăila: un bărbat le-a desfăcut cu mâna! Reacția celor de la CNAIR
Podul de la Brăila se desprinde bucată cu bucată. Un trecător mai curios a vrut să vadă cât de bine sunt prinse șuruburile care ar trebui să susțină balustrada. Șocul omului a fost uriaș. Unele șuruburi sunt doar de formă, iar altele se desfac simplu cu mâna.
Președintele CNAIR: „Nu s-au înţeles echipele între ele şi au uitat să strângă şuruburile”
„Este vorba despre şuruburi la parapet, nu la structura de rezistenţă a podului, deci nu cade podul. Deşi este vorba despre parapet, şi dacă, să spunem, are loc un accident şi cineva acroşează parapetul, nu există riscul să cazi în Dunăre, pentru că după acel parapet mai este un trotuar de 3 metri şi mai este încă un parapet. Podul de la Brăila este încă sub posesia şi în responsabilitatea antreprenorului, pentru că încă nu s-a făcut recepţia finală la terminarea lucrării.
Constructorul e obligat să rezole neconformităţile până la sfârşitul lucrării. Am vorbit deja cu ei, i-am pus să verifice toate şuruburile şi să le înlocuiască sau să le completeze pe cele lipsă şi să strângă toate celelalte şuruburi. Astăzi, s-au ocupat de verificat şi de strâns şuruburile. Constructorul spune că a avut mai multe echipe, nu s-au înţeles echipele între ele şi au uitat să strângă anumite şuruburi”, a declarat Alin Șerbănescu, președintele CNAIR, pentru Observatornews.ro.
Filmare virală pe TikTok
Preşedintele CNAIR a spus că podul nu este destinat pietonilor şi bicicliştilor, iar bărbatul care a înregistrat filmarea se afla în mod ilegal pe calea de rulare a podului.
Reamintim că în cursul zilei de azi o filmare postată de un bărbat pe TikTik a devenit virală, după ce acesta a început să îndepărteze cu mâna şuruburile care nu erau fixate pe parapetul Podulul de la Brăila.
Podul de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa (ca deschidere centrală), a costat peste 2 miliarde lei, 85% din finanțare fiind asigurată prin fonduri europene.
Contractul semnat cu Asocierea italo-niponă WeBuild/Astaldi – IHI Infrastructure este unul dintre cele mai mari contracte pentru infrastructura rutieră semnate până acum, fiind depășit de loturile 2 și 3 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești sau Loturile 1 și 2 ale UMB pe A7 Focșani – Bacău.