Mersul pe jos îți prelungește durata vieții și te poate ajuta să ai o sănătate mintală mai bună

Ultima actualizare:

În urma noilor cercetări, care au fost prezentate, recent, la Asociația Americană a Inimii, în cadrul conferinței privind stilul de viață și sănătatea cardiometabolică, s-a constatat că persoanele care făceau mai mulți pași pe jos în fiecare zi aveau un risc semnificativ mai mic de deces decât cei care erau mai puțin activi, scriu cei de la Healthline.com.

Plimbările pe jos îți prelungesc viața. Foto: Pixabey
Plimbările pe jos îți prelungesc viața. Foto: Pixabey

Beneficiile pentru sănătate au fost consistente în rândul persoanelor care au mers pe jos în ședințe neîntreruptede cel puțin zece minute, dar și în rândul celor care au mers în explozii scurte, precum urcatul scărilor.

Mersul pe jos asigură o sănătate mintală mai bună

Dovezile anterioare au arătat că mersul pe jos are o serie de efecte pozitive asupra sănătății, de la prevenirea problemelor cardiovasculare, la o calitate mai bună a somnului, până la o sănătate mintală îmbunătățită. Nu trebuie să vă angajați la plimbări lungi în fiecare zi pentru a vă îmbunătăți sănătatea. Însă, să vă plimbați într-un ritm mai alert timp de zece minute poate să fie suficient pentru a vă prelungi viața.

Mersul pe jos este cea mai ușoară și ieftină formă de exercițiu. În afară de încălțămintea de susținere, nu necesită nici un echipament specific și, pentru că nu trebuie să te forțezi suficient de tare și să transpiri pentru a culege beneficiile, nici măcar nu ai nevoie de haine speciale”, spune dr. Elizabeth Gardner, un specialist în medicina sportivă de la Yale Medicine și medic de echipă la Yale Athletics.

Mersul pe jos pare să reducă riscul de deces

Mersul pe jos reduce riscul de deces. Foto: Click.
Mersul pe jos reduce riscul de deces. Foto: Click.

Cercetătorii au evaluat 16.732 de femei cu vârsta de 60 de ani și peste care au făcut 1.000 de pași zilnic, timp de șase ani. Pașii fiecărui participant au fost împărțiți în două: plimbări mai lungi de cel puțin 10 minute și explozii scurte de mers, cum ar fi urcarea scărilor.

Cercetătorii au urmărit participanții la studiu pentru o medie de șase ani, până acum trei ani. Ei au identificat o scădere cu 32% a decesului în rândul celor care au făcut cel puțin 2.000 de pași pe zi. Fiecare creștere de 1.000 de pași pe zi a fost asociată cu o scădere cu 28% a decesului.

15 minute de plimbare zilnică îți cresc speranța de viață cu cinci ani

Beneficiile pentru sănătate, care au atins aproximativ 4.500 de pași zilnici, au fost similare în rândul persoanelor care au mers în rafale scurte și în cazul celor care au făcut plimbări mai lungi și neîntrerupte.

Studiile arată că cel puțin 10-15 minute de mers pe jos, pe o perioadă de 10-15 ani, poate să mărească speranța de viață cu cinci ani.

image
image
image
image
image
image
maidanez caini agresivi caine foto gheorghe florin 8 1170x644 jpeg
Masini pe autostrada in Austria FOTO Shutterstock
6 front Carmina Dragomir jpg
refugiati Chilieni FOTO Flotrentina Peria agerpres jpeg
beneficii consum oua 790x460 jpg
politie jpg