Este refolosită mâncarea la „all inclusive”? Doi bucătari faimoși spun adevărul: „Și eu am avut niște clienți care au zis..”
Este un mit pe care poate că l-am mai auzit în trecut. Însă, chiar este refolosită mâncarea la all-inclusive? Doi bucătari faimoși de pe litoral, Petrișor Tănase, alături de tânărul lui coleg Vladimir Fistican, au vorbit despre acest subiect.
Este un mit persistent, care, în ciuda lipsei dovezilor, nu dispare niciodată complet din conștiința multor români. Însă, este el și adevărat? Cei doi bucătari faimoși de pe litoral au vorbit despre reutilizarea mâncării la restaurantele all-inclusive, explicând că acest lucru nu este deloc adevărat.
„E o mare prostie. Și eu am avut niște clienți care au zis: „ați tocat ce-a fost la prânz și ne-ați dat seara”. Nu e adevărat, totul se aruncă într-un all-inclusive. Se verifică foarte bine calitatea, pentru că este foarte riscant să faci o toxiinfecție alimentară în masă, pentru că atunci riști business-ul și nu este ok. Nimeni nu riscă la ora actuală business-ul”, a explicat Petrișor Tănase, potrivit adevarul.ro.
„Era viață frumoasă în bucătărie”
Faimosul bucătar a vorbit și despre viața de pe litoralul românesc din anii 80, atunci când trebuia să hrănească undeva în jur de o mie de turiști sosiți din țările vestice și nordice.
„Era viața frumoasă în bucătărie. Atunci aveam trei variante, ei își selectau variantele de cu o zi înainte și atunci știai câte porții să faci. Făcând volum de când mă știu, psihologia clientului, deja o cunoști și atunci știi dacă sunt clienți români, ponderea la carne e mai mare, care-i ponderea cu carne tocată, care-i ponderea cu prăjeli”, a mai povestit acesta.
Care sunt cele mai solicitate preparate
Potrivit faimosului bucătar, printre preparatele cele mai populare la all-inclusive se numără tocănița, cât și, evident, sarmalele. „În primul rând avem aceste tocănițe pe care le facem așa cum le facem românul acasă. Avem ardei umplut. Anul acesta avem și sărmăluțe în foi de varză”, spune acesta.
În plus, Petrișor Tănase a vorbit și despre clienții care, în ciuda faptului că nu este permis mai mult de 150 de grame de carne pe farfurie, își umplu până la refuz platoul.
„Sunt și excepții, care-și umple farfuria și pun și prăjitura deasupra. Asta nu e o problemă, pentru că este all inclusive și atunci „am plătit, trebuie să arunc”. Acesta este marele defect al nostru. Spui că este all inclusive și ai dreptul să arunci. Ceea ce nu e normal când alții mor de foame. Nu e normal. Mai avem cazuri de genul acesta”, a spus acesta.