Întoarcerea la școală crește vânzările de îmbrăcăminte?
În 2023, valoarea încasărilor obținute de sectorul fashion la nivel global este de 1.7 trilioane de dolari. Ofertele combinate “Înapoi la Școală” au generat venituri de 344 miliarde de dolari pentru vânzători în 2022.
Experții și-au propus să afle dacă promoțiile “Back to School” ale magazinelor de îmbrăcăminte au un impact major asupra acestei industrii. Cumpărătorii sunt interesați anul acesta să obțină cât mai multe avantaje din partea comercianților, inclusiv coduri de reduceri, transport gratuit și oferte 3 la 2 produse cumpărate. În plus, 58% dintre cumpărători optează pentru magazinele online, iar peste 82% dintre aceștia au ales shopping-ul digital datorită discount-urilor.
Care sunt așteptările cumpărătorilor față de promoțiile “Back to School”?
La nivel mondial, 80% dintre cumpărători se așteaptă ca situația economică să se reflecte în mod negativ asupra prețurilor la îmbrăcăminte, care vor fi mai mari decât în 2022 (creștere de 23.7%). Aceeași tendință este remarcată și în ceea ce privește categoriile încălțăminte (69%) și articole de papetărie (79%). Drept urmare, cumpărătorii sunt orientați către compararea produselor online (45%) și utilizare codurilor de reducere (27%).
Aproximativ 39% dintre cumpărători și-au propus să își achiziționeze produsele din magazine de brand și din cele care oferă articole generice. În comparație cu anii trecuți, cumpărătorii renunță la loialitatea față de branduri și își îndreaptă atenția asupra discounturilor și reducerilor.
Cumpărătorii și-au propus să profite de ofertele comercianților care acordă transport gratuit pentru comenzile care depășesc o anumită valoare. Mai mult decât atât, 59% dintre cumpărători vor să achiziționeze doar din acele magazine care oferă returnarea gratuită a produselor. În general, părinții sunt dispuși să mărească bugetul acordat acestei categorii de cumpărături cu 10% față de anii trecuți.
Vor reuși promoțiile și reducerile comercianților să vină cu prețuri avantajoase la îmbrăcăminte?
Un procent de 51% dintre părinți consideră că prețurile articolelor de îmbrăcăminte în această toamnă vor crește ca urmare a scăderii puterii de cumpărare. Mai mult decât atât, 31% dintre aceștia au avut de suferit de pe urma inflației prelungite. Prin urmare, ofertele cu discounturi, între 15% și 50% se vor dovedi pe placul celor care au un buget limitat.
În plus, peste 60% dintre cumpărători nu sunt dispuși să facă o achiziție dacă aceasta nu este însoțită de o reducere. În ciuda situației economice, 6 din 10 părinți sunt dispuși să le ofere copiiilor articole de calitate, durabile și care să le crească stimă de sine. Cu siguranță că atât părinții, cât și vânzătorii vor avea motive de bucurie în toamna anului 2023 ca urmare a derulării campaniilor promoționale “Înapoi la Școală”.