Constanţa: Tragedie la Tuzla / Surse din anchetă susţin că avionul era încărcat peste limită! Vezi aici lista militarilor decedaţi în avionul morţii
Update Ora 11.30 - Morga Cimitirului Central Constanţa, unde sunt efectuate necropsiile celor 11 victime ale accidentului aviatic de la Tuzla, este păzită de jandarmi. Rudelor victimelor li s-a interzis să vorbească cu presa.
Update Ora 11.00 - Surse din anchetă spun că avionul executa al şaselea zbor din ziua respectivă. Pleca într-o misiune de paraşutare. La un moment dat avionul s-a ridicat, după care s-a prăbuşit brusc. La contactul cu solul, AN-2 a luat foc.
Odată sosiţi la faţa locului, anchetatorii au dat peste o imagine înfiorătoare: cadavrele carbonizate ale celor 11 militari nu erau împrăştiate, ci făcute grămadă. Niciunul dintre militari nu purta centură de siguranţă.
Citeşte şi:
Supravieţuitorii tragediei de la Tuzla, salvaţi de un militar de la Marină - VIDEO
Constanţa: Ancheta de la Tuzla este coordonată de procurorul din cazul „Elodia“
Constanţa: Cumplit accident aviatic la Tuzla: 12 morţi, 2 răniţi grav - VIDEO
Update Ora 10.00 Ministrul Apărării Naţionale Gabriel Oprea şi şeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin, urmăresc cu atenţie evoluţia stării de sănătate a militarilor răniţi şi sunt alături de familiile greu încercate, precizează MApN.
Update Ora 9.50 Victimele acccidentului aviatic de la Tuzla sunt:
Comandorul Nicolae Jianu avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Locotenent-comandorul Cătălin Vicenţiu Antoche avea 34 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Locotenentul Lavinia Guiţă avea 26 de ani şi era necăsătorită.
Maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Locotenentul Liviu Antim avea 27 de ani şi era necăsătorit.
Maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc avea 29 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman avea 26 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu avea 22 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Cosmin Furtună avea 28 de ani şi era necăsătorit.
Soldatul Cosmin Florescu avea 25 de ani şi era necăsătorit.
Echipa mixtă de anchetă formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale (MAPN), Parchetului Militar şi Parchetului Constanţa au sosit la Tuzla aseară, în jurul orei 22.00 şi au cercetat locul accidentului o parte din noapte, fiind nevoiţi să se oprească din cauza întunericului. Cutia neagră a avionului a fost găsită, însă reprezentanţii Armatei nu au făcut nicio declaraţie cu privire la informaţiile obţinute.Anchetatorii s-au întors la locul accidentului la primele ore ale dimineţii şi scotocesc printre fiarele arse ale aeronavei. Misiunea este deosebit de grea întrucât dovezi importante au fost distruse de flăcări.
DN 39 Constanţa - Mangalia a fost redat circulaţiei încă din timpul nopţii.
MApN-ul tace
Între timp, Ministerul Apărării Naţionale se comportă de parcă nimic nu s-ar fi întâmplat şi tratează tragedia de la Tuzla ca pe un accident banal. Informaţiile aflate pe pagina de internet www.mapn.ro se limitează doar la anunţarea accidentului şi la confirmarea faptului că una dintre persoanele decedate este comandorul Nicolae Jianu, comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene Aurel Vlaicu din Boboc. În ceea ce priveşte detaliile accidentului, MApN a rămas la 10 morţi şi trei răniţi. Defapt, în aeronavă se aflau 14 persoane. În urma prăbuşirii avionului, 11 persoane şi-au pierdut viaţa pe loc, iar una a decedat azi-noapte, la Spitalul Militar Bucureşti. Alte două persoane de află în afară de pericol.
Încărcat peste capacitatea maximă
Peste 30 de aviatori au fost aduşi la locul accidentului pentru a „peria" zona în căutare de indicii sau informaţii care ar putea ajuta ancheta. Oamenii legii îşi îndreaptă atenţia spre zone mai îndepărtate de perimetrul unde s-a prăbuşit aeronava, respectiv pe pista de decolare.
Surse din cadrul anchetei spun că în carlingă se aflau mai multe persoane decât capacitatea maximă admisă. De asemenea, se pare că avionul a primit aprobare de zbor pentru 13 persoane şi nu pentru 14, câte se aflau în AN-2.