Iată cum a fost localizat în Oceanul Indian avionul dispărut din Malaysia!
Vicepreşedintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliţi ale cărui date au permis luni să se tragă concluzia că avionul Boieng 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prăbuşit în sudul Oceanului Indian, a explicat cum este localizată aeronava.
Inmarsat şi Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviaţie (AAIB) "au ajuns la concluzia că MH370 a zburat în coridorul sudic şi că ultima sa poziţie s-a aflat în mijlocul Oceanului Indian", a anunţat luni Malaysia Airlines.
Pentru a trage aceste concluzii, "am luat în considerare viteza pilotului automat - aproximativ 350 de noduri - şi ceea ce ştim în termeni de combustibil şi autonomie a aeronavei, pentru a ajunge până la o serie de semnale sonore pe care le primim", a explicat la Sky News vicepreşedintele Inmarsat.
Deşi sistemele de comunicaţii ale zborului MH370 au fost stinse, sateliţii Inmarsat au continuat să capteze "beep"-uri provenind de la avion.
"Aceste beep-uri sunt trimise de la o staţie terestră la satelit şi apoi la avion, care retrimite în mod automat un «beep» în sens invers. Inmarsat a măsurat timpul necesar acestor semnale sonore să ajungă la avion şi satelit", a explicat el, adăugând că "am observat efectul Doppler, adică schimbarea frecvenţei din cauza mişcării satelitului pe orbita sa".
"Acesta ne-a dat o traiectorie posibilă pentru coridorul de nord şi alta pentru coridorul de sud", a continuat oficialul Inmarsat.
Zborul MH370 s-a prăbuşit în sudul Oceanului Indian. Zona marcată cu galben este sub monitorizarea serviciilor de căutare australiene
"Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud şi coridorul de nord. Am descoperit că anume coridorul de sud a fost fără îndoială folosit de navă", a declarat el pentru postul de televiziune BBC.
"În mod normal, voi încercaţi să triangulaţi datele şi deseori dispuneţi de un GPS. Însă, deoarece avioanele din această regiune nu trimit semnale de la locaţia lor, am lucrat intuitiv", a adăugat el.
De asemenea, el a apreciat că în prezent este "posibil din punct de vedere tehnic" să se evite acest tip de dispariţie a aeronavelor, dacă avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa "un dolar pe oră", "mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanţa şi poziţia".
Acest anunţ dramatic încheie 17 zile de aşteptare pentru familiile celor 239 de persoane de la bordul avionului, dintre care 153 de chinezi şi patru francezi. Dar el nu răspunde deocamdată la nicio întrebare legată de scenariul care a dus la prăbuşirea avionului Boeing în această regiune neospitalieră.
Ciclonul Gillian îngreunează căutările pe coasta de vest a Australiei. (Sky News)
Căutările au fost oprite temporar
Căutările aeriene şi maritime ale avionului Boieng 777 al companiei Malaysia Airlines, prăbuşit în sudul Oceanului Indian, au fost suspendate marţi, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, a anunţat Autoritatea australiană pentru Securitate Maritimă (AMSA), citată de AFP.
Avionul Boeing 777 al companiei Malaysian Airlines a dispărut pe 8 martie, în timp ce se deplasa de la Kuala Lumpur spre Beijing. La bordul avionului erau 239 de pasageri şi membri ai echipajului.