Loganul MCV devine Lada R90 în Rusia - FOTO / VIDEO
Renault a decis ca modelele construite în Rusia să se comercializeze numai sub marca pe care o cunosc toţi ruşii: Lada. Reprezentanţii Renault şi AvtoVAZ spun că au luat această decizie pentru că brandul Dacia a rămas îmtimpărit în mintea clienţilor ruşi ca o maşină comunistă şi cu grave probleme de fiabilitate.
Modelul respectiv este denumit deocamdată „Proiectul R90” şi reprezintă prima maşină care va fi construită la fabrica din Togliatti pe platforma B0, cea pe care este construit modelul românesc. În mod evident, acest model este doar o versiune uşor modificată a lui Dacia Logan MCV, dar nu există probleme de copiere a unui model aici deoarece Renault-Nissan deţine 25% din acţiunile AvtoVAZ şi a decis introducerea acestui model unic pe piaţa din Rusia sub sigla Lada.
Duster second-hand, la suprapreţ în Germania
Dacia ar putea prezenta anul viitor primul monovolum
Dacia, la egalitate cu BMW, în Germania, în topul satisfacţiei
Americanii nu vor Dacia electrică!
Preţuri începând de la 8.900 de euro
Versiunea standard a lui Project R90 va fi echipată cu un motor pe benzină de 1,6 litri, două airbaguri şi sistem ISOFIX pentru fixarea scaunelor pentru copii. Opţional, modelul poate fi echipat cu ABS, Radio CD cu MP3 şi airbag-uri laterale. La fel ca în România, cel de-al treilea rând de scaune este opţional. Odată lansat pe piaţa din Rusia, Lada R90 va avea un preţ de pornire situat în preajma valorii de 350.000 de ruble, adică 8.900 de euro. Spre exemplu, un Lada Priora Wagon pleacă de la 320.000 de ruble, adică 8.190 de euro, în timp ce Renault Logan echipat cu motorul de 1,6 litri porneşte de la 365.000 de ruble, adică 11.565 de euro.
Vezi mai multe imagini în Mediacenter!
Utilizarea platformei B0 de la Renault reprezintă o metodă de a reduce costurile pentru ruşii de la AvtoVAZ. Aceştia aveau deja un model concurent în acest segment, pe care îl numeau Project C şi ar fi trebuit să fie construit la fabrica din Togliatti. Din păcate pentru aceştia, Project C nu era la fel de competitiv şi de modern precum Logan, aşa că ruşii au fost nevoiţi să renunţe la proiect şi să abordeze modelul realizat pe platforma franţuzească.