Ai un card vechi? Închide-l ca să nu ajungi în Biroul de Credit!
De multe ori, angajatorii impun angajaţilor deschiderea unui cont cu card ataşat la o anumită bancă pentru virarea salariilor. Părăsirea locului de muncă nu înseamnă însă că şi cardul se anulează automat. Acesta rămâne valabil şi generează costuri importante dacă nu e închis printr-o cerere specială de către client. Uite cum să procedăm dacă avem un card pe care nu-l mai folosim.
În România există mulţi salariaţi care nu îţi pot alege banca la care să îşi încaseze lună de lună veniturile. De obicei, angajatorii au încheiate convenţii cu anumite bănci şi impun propriilor angajaţi să îţi deschidă cont şi card. De cele mai multe ori, cererile de deschidere sunt semnate de angajaţi chiar la locul de muncă, ceea ce creează confuzie şi nu indică în mod clar salariatului că el devine astfel clientul unei bănci, iar cardul emis va fi valabil chiar şi după ce locul de muncă este schimbat.
Cardul trebuie închis de către salariat
Banca nu poate deschide un cont curent şi nici nu poate emite un card fără semnătura salariatului. La părăsirea locului de muncă, contul şi cardul ataşat nu se închid automat de către angajator, fiind necesară şi aici o cerere semnată de salariatul care utilizează acel card.
3 sfaturi pentru a nu plăti în plus
- Dacă nu mai doreşti să utilizezi cardul de serviciu, solicită băncii emitente să închidă atât contul cât şi cardul aferent.- Atenţie la descoperirea de cont! În multe cazuri, printre facilităţile cardului se numără şi descoperirea de cont, o linie de credit de 3-6 salarii lunare. În unele cazuri, dacă nu mai eşti salariatul companiei care ţi-a virat salariul in acel cont, overdraftul este închis iar ţie ţi se cere să plăteşti suma împrumutată în avans. În general, dacă dovedeşti băncii că ai un nou loc de muncă şi un salariu cel puţin egal cu cel iniţial, banca poate accepta să continuie convenţia. Condiţia este ca şi noul angajator să vireze salariul tot în contul iniţial. Chiar dacă overdraftul nu a fost utilizat, clienţii pot acumula datorii din comisionul de administrare a contului curent, neachitate. Acestea vor fi trase din linia de credit, iar dacă datoria nu e plătită la timp te poţi trezi în Biroul de Credit.- Negociază cu angajatorul şi cere-i să-ţi vireze salariul la banca aleasă de tine. În acest caz, cardul şi contul nu mai trebuie mutate de fiecare dată când îţi schimbi locul de muncă.
Ce înseamnă mobilitatea contului?
Mobilitatea contului nu presupune închiderea contului vechi odată cu deschiderea altuia nou ci transferul principalelor operaţiuni către noua bancă. Această obligaţie aduce beneficii în special clienţilor care derulează diverse operaţiuni prin contul curent, precum plăţi recurente/debit direct, facilitându-le acestora transferul tuturor convenţiilor semnate în acest sens la noua bancă. Nu uita însă ca la final, dacă nu mai utilizaţi contul vechi, să-l închizi pentru a nu genera costuri suplimentare.