Cazul Gigină! Lui Oprea îi plăcea să meargă pe contrasens

Ultima actualizare:

    Polișistul Bogdan Gigină a murit după ce a căzut cu motocicleta însoțea coloana lui Gabriel Oprea
Polișistul Bogdan Gigină a murit după ce a căzut cu motocicleta însoțea coloana lui Gabriel Oprea

Apar noi amănunte despre moartea polițistului Bogdan Gigină. Lansate în spațiul public, stenogramele convorbirilor de pe frecvența MAI din ziua fatidică arată că ministrului Gabriel Oprea îi plăcea să fie grandoman și trăia ca în filme.

Potrivit stenogramelor făcute publice de ziare.com și preluate de adevărul.ro, agentul de la rutieră, Bogdan Gigină, care a murit în urma unui acident rutier pe când deschidea coloana oficială a vicepremierului Gabriel Oprea, a fost forţat să circule la limită, inclusiv pe contrasens pentru a „sparge traficul”. Transcrierea vorbelor spuse pe canalul Poliţiei Rutiere şi înregistrate de Inspectoratul General al Poliţiei Române este deja anexă la dosarul morţii poliţistului Bogdan Gigină. În acest dosar, aflat la Judecătoria Sectorului 1, fostul vicepremier Gabriel Oprea este judecat pentru ucidere din culpă.

“Bogdane, mergi şi fă breşă, mergi pe contrasens, fă breşă!”;

“Bogdane, între benzile 2-3, între benzile 2 şi 3!”;

“Scoate, scoate bandă 3! Contrasensu'! Contrasensu', bandă 3! Scoate-i!”, sunt o parte dintre ordinele primite de agentul Bogdan Gigină, în timp ce era grăbit de superiori pentru a deschide coloana oficială a demnitarului.

Procesele-verbale ale discuţiilor au fost iniţial secret de serviciu, dar ulterior au fost desecretizate, la solicitarea procurorului DNA care l-a anchetat pe Oprea. În seara zilei de 20 octombrie 2015, atunci când s-a produs accidentul mortal, dispozitivul poliţienesc mobilizat pentru deplasrea lui Gabriel Oprea era format din nu mai puţin de 27 de poliţişti, aflaţi în intersecţiile de pe traseu.

Oprea era însoţit în permamenţă de un autoturism al Brigăzii de Poliție Rutieră, cât şi de o motocicletă a Poliţiei Rutiere. –

“SP12, opreşte că venim în scurt. Opreşte contrasensu' că venim în scurt.”

“Ţine! Ţine-l acolo, ţine-l acolo!”

“Atenţie! Ne încadrăm acum pe contra, către dumneavoastră. I423, vă rog să nu mai permiteţi pe centrală!”

“I4262, ţineţi-i şi venim noi pe contra. Acum ne încadrăm către dumneavoastră!”

 “B215, VELA (Indicativul dispeceratului Brigăzii de Poliţie Rutieră n.red.), pentru I490 ne grăbim.”

“Axu' Uranus venim cu presiune. În acest moment depăşim RO Vulcănescu.”

“48, vezi că venim pe contra. 48, creează-ne o breşă!”

“VELA, ne grăbim cu 604 (Indicativul coloanei lui Gabriel Oprea n.red.) . Ne grăbim.”

“Hai că venim pe contra. I489, venim pe contra.”

“Da, confirm. Venim cu presiune.”

“VELA, B215, punct final K498. Ne grăbim.”

“Venim cu presiune. Depăşiţi SR 27-2.”

“Scoate-i p-ăştia d-aici!”

“Parcă era vorba că ne asiguraţi şi nouă contrasensu'! Nu tre' să dau eu peste ei!”

“Ţine-i. Ţine-i, ţine-i. Ţine-i!”

“Da-l p-ăla la o parte!”

“VELA, 8800, din aliniament 604, să cunoască: venim cu presiune” “Vedeţi că venim între sensuri. Între sensuri.”

“I 489, nu mai băgaţi pe Lascăr (Bulevardul Lascăr Catargiu n.red.)! Opriţi şi venim pe contra! Ţineţi-i pe toţi pe loc, la 93/2 acum!”

“La B 215, 604! Am rugămintea, corespondenţii doar direcţia de avans, o să ne grăbim.”

“Hai, mergi mult avansat, te rog, şi sparge tot ce ai în faţă!”

“VELA pentru 604 modificăm punctul final, prin acelaşi aliniament până la I 492, la I 492 continuăm până la Schitu Măgureanu dreapta, dreapta pe Ştirbei pentru Excelsior, am rugămintea - urgentăm în realizarea aliniamentului.”

Unul dintre ofiţerii de poliţie rutieră, care a avut misiunea de a-l însoţi pe Oprea, a dat detalii procurorilor, imediat după producerea accidentului. El a explicat că prezenţa permanentă a unui motociclist în echipaj ar fi fost cerută în luna iunie 2015 de aghiotantul vicepremierului. Martorul a arătat cu privire la viteza maximă cu care circula coloana oficială pe DN1, că ar fi fost de aproximativ 180 km/h, iar la acel moment nu avea motociclist ca antemergător. “Nu pot aprecia viteză maximă cu care ne-am deplasat în Bucureşti, acest lucru putând să-l facă şoferul maşinii, dar au fost cazuri în care apreciez că mergeam destul de tare. Motociclistul, de când a început să facă parte din coloană, deschidea coloana, fiind util mai ales în situaţiile în care era aglomerat pe sensul nostru de mers, iar acesta ne deschidea calea, determinând autoturismele să ne facă loc. De asemenea, în intersecţiile de pe traseu care nu erau asigurate cu agenţi, acesta mergea înainte şi, fără a coborî de pe motocicletă, folosind semnalele luminoase şi acustice, oprea circulaţia din lateral şi ne aştepta, facilitând trecerea prin intersecţii”, a povestit martorul, ofiţer de poliţie, despre ce făcea practic motociclistul de la Rutieră, cum era și Bogdan Gigină

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate Middleton și Prințul William la țară GettyImages 1210393477 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Alegerile în Timișoara. FOTO Inquam Photos / Cornel Putan
cernobil pexels 2 jpg
sita devi captura video jpg
lac pixabay jpg
ryanair foto shutterstock
pitic  jpg
gabi cotabita fiice  jpg
marius batu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net