De ce blocaţi circulaţia?
Şoferii de maxi-taxi şi de autobuze private au transformat bulevardele Pipera şi Dimitrie Pompeiu într-o permanentă staţie pentru călători. Aceştia opresc oriunde un călător le face semn, blocând traficul pe întreaga arteră. Asta în timp ce în spatele lor aşteaptă cârdul de maşini.
După ce că e aglomerat, numai de ei nu aveam nevoie! Nu au staţii, opresc unde îi taie capul şi blochează toată Pipera.
Sunt şoferii de microbuze de pe liniile 445 şi 567. Primul pleacă din comuna Tunari şi se opreşte la staţia de metrou Pipera, iar cel de-al doilea îşi începe traseul de la Metro, dar are capătul în acelaşi punct.
Şofer pe linia 567: "În faţă e o înmormântare. N-are rost să mă grăbesc"
Amândouă se întâlnesc pe Bd. Pipera, o şosea cu câte o bandă de circulaţie de sens şi înaintează până pe Bd. Dimitrie Pompeiu cu viteza melcului.
Opresc la orice pas să ia sau să lase călătorii, nu trag pe dreapta, astfel că traficul e mereu gâtuit în zonă. Dacă îi întrebi de ce fac asta, dau din umeri.
„Căutăm să-i lăsăm cât mai aproape de unde au nevoie. Dacă îi lăsăm numai în staţii, îi pierdem. Dacă nu-i lăsăm, ne scuipă, ne bat de faţă cu ceilalţi", ne-a mărturisit un şofer de pe linia lui 567, care oprise în mijlocul străzii.
Bulevardul Dimitrie Pompeiu. Maxi-taxi de pe linia 445 ţine în spatele lui ditamai cârdul de maşini
Altul a încercat să se scuze, spunând că oricum este o înmormântare mai în faţă şi nu are rost să se grăbescă. Acelaşi exces de zel îl au şi şoferii de pe linia 504.
Opresc pe podul de la Complexul Europa, iar toţi şoferii trebuie să aştepte, pentru că nu au voie să depăşească.
„Amenda este de 2.000 de lei pentru oprire acolo unde nu este staţie şi e plătită de societate. Transportatorii sunt supuşi unei legislaţii mai dure decât şoferii normali", a declarat inspector Adrian Bălă, de la Brigada Rutieră Bucureşti.
Ultima razie a poliţiştilor a fost în 2010, când au împărţit zeci de amenzi într-o zi. De atunci, însă, şoferii de microbuze au fost lăsaţi să-şi facă de cap.