Mare scofală! Cu biletul unic ieşi în pierdere
Nu tot ce zboară se mănâncă. Acest proverb românesc e cât se poate de potrivit pentru a descrie utilitatea noului sistem de taxare a călătoriilor pe transportul în comun de suprafaţă şi din subteran. Click! a calculat pentru dumneavoastră cât de rentabil e noul bilet unic.
Noul sistem de plată la metrou şi RATB vă oferă posibilitatea să folosiţi câte vehicule vreţi, în 60 de minute, cu 5 lei.
Dacă aţi fi Superman, atunci aţi reuşi să faceţi o mulţime de călătorii cu transportul în comun, folosind biletul unic.
Sigur, dacă aţi fi Superman, n-aţi mai avea nevoie de autobuze ori de metrou, căci aţi putea zbura. Dar, fiindcă nu aveţi calităţile locomotorii ale acestui personaj, sunteţi nevoiţi să vă deplasaţi cu ajutorul mijloacelor de transport.
Orice traseu aţi urma pe ruta acasă-serviciu, e bine să ştiţi că biletul unic nu e mai deloc rentabil. Dacă folosiţi un autobuz şi metroul pentru a vă deplasa la serviciu, scoateţi din buzunar 5 lei (bilet unic) pentru plata călătoriilor.
Dacă folosiţi mirifica invenţie care este „Portofelul electronic" (cardul Activ încărcat cu până la 50 de lei la centrele RATB), vă costă 3,3 lei (1,3 lei costul călătoriei cu RATB şi 2 lei costul călătoriei cu metroul).
Dacă achiziţionaţi un bilet unic, valabil 60 de minute de la prima validare, plătiţi 5 lei pentru aceleaşi călătorii (autobuz şi metrou). Biletul unic pe metrou şi RATB pare avantajos în cazul efectuării mai multor călătorii.
Plătiţi 30 de lei pentru 10 „ture" cu RATB şi 10 cu metroul şi 33 de lei dacă folosiţi "Portofelul electronic" pentru acelaşi număr de călătorii. Aici vă salvează, însă, abonamentul săptămânal RATB+metrou încărcat pe cardul Activ (vezi tabelul).
Click! spune
Disponibil în trei varianteBilet unic valabil 60 de minute: 5 leiBilet 10 călătorii a câte 60 de minute: 30 lei Abonament de o zi: 16 lei