Peugeot întâmpină 2010 cu două modele hibride
Experienţa inginerilor de la Peugeot în materie de motoare diesel, a determinat inovaţia în versiunile hibride ale constructoruluiu francez. Motorul electric este cuplat cu unul diesel, nu cu unul pe benzină, aşa cum s-a obişnuit până acum.
Calculele tehnice arată că 3008 Hybrid4 Concept are o rată a emisiilor poluante de 99 g/km, iar în cazul RCZ Hybrid4 sunt doar 95 g/km de particule dăunătoare mediului. Cât priveşte consumul de carburant, inginerii francezi estimează că versiunea hibridă va utiliza cu 35% mai puţin combustibil decât echivalentul său dotat cu motor termic.
Din 2010 SUV Hibrid de la Peugeot
Propulsia hibridă se realizează ptrintr-o arhitectură paralelă, ce alternează între motorul diesel sau cel electric, în fucţie de regimul de mers. Îm schimb pentru atingerea unui maxim de putere, pot funcţiona ambele motoare simultan.
Sistemul permite şi realizarea soluţiei constructive cu tracţiune integrală, în care se utilizează un motor electric la puntea spate, soluţie ce exclude dezavantajale cuplelor mecanice.
În 2010 va începe producţia de serie pentru 3008 Hybrid4, în timp ce fratele său, RCZ Hybrid4 este încă în stadiul experimental.