Click! sim stă în gâtul Consiliului Român pentru Publicitate

Îl mai ştiţi pe simpaticul bătrânel care apărea în reclama de la Click! sim? Omul încerca să îşi facă loc la coadă prin nişte glume nevinovate! Consiliul Român pentru Publicitate consideră că atitudinea sa este „jignitoare şi tendenţioasă".
Un bătrânel şi o domnişoară simpatică din spoturile publicitare la cartelele Click! sim le-au stat „în gât" membrilor Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).
„Cele două comunicări promovează un comportament care poate fi considerat jignitor, tendenţios, comportament nerecomandat în cadru social", spune RAC. Membrii Consiliului s-au grăbit să înfiereze spoturile Click! sim la „solicitarea" CNA care primise, vezi Doamne, o scrisoare din partea unei doamne revoltate.
Aceeaşi instituţie nu a considerat că reclamele cu Dorel i-ar ridiculiza pe muncitorii români, deşi personajul a intrat în folclor ca un etalon al lipsei de îndemânare.
Dar de spotul la un lanţ de magazine cu produse electronice în care personajul principal este internat la nebuni şi tot repetă „Cât e halatul? Cât e halatul?".
Acel spot nu jignea echilibrul psihic al cumpărătorilor de produse electronice? Se pare că pentru Consiliul Român pentru Publicitate cele două spoturi nu erau la fel de jignitoare cum sunt cele în care apar bătrânelul nostru.
Ştiţi ce! Nici nu mai contează că această instituţie judecă cu dublă măsură, ba, chiar tendenţios. Da, tendenţios, pentru că nu îl poţi compara pe Dorel cu eleganta domnişoară care apare în spotul nostru. Dar nu contează.
Nu contează pentru că voi, cititorii noştri, aţi apreciat umorul din reclamele la Click! sim şi aţi cumpărat peste 500.000 de astfel de cartele. Spunea marele Toma Caragiu în filmul „Actorul şi sălbaticii" unor tineri legionari: „Poporul ăsta vreţi voi să-l opriţi să râdă? Păi de 2000 de ani poporul ăsta râde! Râde! Cu sau fără voia cuiva. Şi voi vreţi să nu mai râdă şi să se plimbe pe străzi cu mutre lungi ca ale voastre Asta vreţi voi!"
«Reclama mi s-a părut haioasă şi m-a distrat»
Nicolae Andrei, 27 de ani: „Am văzut de mai multe ori reclama cu domnişoara din tramvai. Chiar mi s-a părut haioasă şi m-a distrat. Nu înteleg de ce unii oameni par să fie deranjaţi."

Cristina Teodorescu, 50 de ani: „Am văzut fugitiv reclama, dar nu cred că este atât de deranjantă. Exprimă doar o realitate cu care ne confruntăm zi de zi. Mulţi vorbesc aşa."

Bogdan Popa, 22 de ani: „Nu am văzut încă reclamele, dar mi-a povestit un prieten. E un mod normal de a vorbi între prieteni sau apropiaţi şi nu văd de ce ar trebui să fim deranjaţi."

«Oamenii din grupul Click!sim au atitudine»
Agenţia care a creat reclamele pentru cartele Click! sim, a reacţionat şi ea ieri la acuzaţiile celor de la Consiliul Român pentru Publicitate. Reprezentanţii agenţiei spun că în spoturi nu poate fi vorba despre umilirea semenilor.
"Ceea ce RAC numeşte "umilire" şi "denigrare" este un simplu act civic, ba chiar de justiţie. Conceptul creativ de la care s-a pornit este tocmai acela că oamenii care intră în reţeaua Click!sim sunt oameni cu atitudine, gata să-şi apere drepturile stabilite dacă nu prin lege atunci prin cutumă, oameni care nu ezită să sancţioneze verbal grobianismul, indolenţa şi pornografia socială. Aceasta este şi atitudinea încurajată de sloganul campaniei: "Dă drumul la vorbă!", mai spune agenţia

































