De ce-a sărit de pe şine vagonul de metrou
Vagonul de metrou deraiat avea roţi noi şi abia ieşise din revizie, dar e posibil ca viteza să-l fi aruncat de pe şine.Peste 200 de bucureşteni se aflau în trenul implicat în incidentul petrecut aseară, între staţiile Unirii 1 şi Timpuri Noi.
Trenul cu probleme este un model vechi, cu vagoane independente. Conform reprezentanţilor Metrorex, doar unul dintre vagoanele garniturii a sărit de pe şine.
„Accidentul feroviar a fost determinat de deraierea unui boghiu la penultimul vagon al trenului de metrou”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. Circulaţia la metrou a fost oprită după eveniment, fiind reluată de dimineaţă.
Directorul Metrorex a subliniat că cei care au făcut revizia garniturii de metrou care a deraiat vor fi sancţionaţi, precizând că aceasta a circulat pe ruta Unirii - Timpuri Noi doar marţi şi miercuri.
În această dimineaţă, o comisie de anchetă a început cercetările pentru a afla ce s-a întâmplat. Potrivit directorului Metrorex, revizia trenului a fost făcută de către firma Alstom Transport SA.
Şi directorul firmei, Gabriel Stanciu a asistat personal la verificările făcute la tren. „Revizia la trenul implicat în accident s-a făcut cu două zile înainte de incident, şi i se puseseră roţi noi. Trenul a fost fabricat în 1989 şi de obicei au o durată de folosinţă de 40 de ani”, a declarat Stanciu.
El a precizat că specialiştii vor decide cauza incidentului mergându-se pe varianta unei probleme de infrastructură, dar şi a vitezei, mai ales că totul s-a petrecut la un viraj.
Citeşte şi:
Panică la metrou! Şina, distrusă pe 500 de metri - FOTO
Coincidenţă sau nu, incidentul s-a petrecut exact la o zi de la lansarea de către Metrorex a unei licitaţii pentru găsirea unei firme de consultanţă pentru renegocierea contractului cu francezii care se ocupă de întreţinerea vagoanelor, Alstom Transport.
Conform contractului semnat în 2003, pe o perioadă de 15 ani, cu francezii, Metrorex plăteşte 239.750.000 de lei pentru servicii printre care mentenanţa vagoanelor şi curăţenie, adică aproximativ 50.000 de euro pe zi.
Pentru renegociere, Metrorex a solicitat un audit în această vară un raport de audit. „Raportul nu este public. Rezultatele auditului au fost semnalate Ministerului Transportului”, a spus Udrişte.