Din ce era făcută, de fapt, băutura Brifcor, foarte populară în comunism. Printre ingrediente, buruieni. Din ce era obținută culoarea galbenă?

Ultima actualizare:

Unele mărci din perioada comunistă au reușit să dăinuie până în prezent și sunt încă puternice. Un astfel de exemplu este Brifcor, o marcă de băuturi răcoritoare produsă în România comunistă, repusă în circulație în anul 2006 de Romaqua Group.

Branduri din comunism care au trecut testul timpului / foto: arhiva Click!
Branduri din comunism care au trecut testul timpului / foto: arhiva Click!

Într-o epocă în care băuturile occidentale, precum Coca-Cola sau Pepsi, erau rar întâlnite în România, mai mult pe litoral, Brifcor, o marcă de băuturi răcoritoare fabricată în anii 80, era îndrăgită atunci de toți românii și a fost relansată în anul 2006 de Romaqua Group.

Denumirea Brifcor provine de la „Băutură răcoritoare indigenă fabricată cu concentrat original românesc” și a fost dezvoltată în anii 1980, de Institutul de Cercetări Pentru Valorificarea și Industrializarea Legumelor și Fructelor (ICPVILF). Echipa care a conceput alternativa locală la Fanta a fost condusă de Ion Jurubițǎ, un chimist din secția de cercetare a ICPVILF.

Potrivit Wikipedia, el a reușit „să substituie concentratul de portocale (care trebuia importat), cu un concentrat produs din macerarea a 14 plante, unele din ele banale buruieni. Culoarea galbenă era obținută din vrej de tomate. În afară de concentrat și apă, în componența băuturii se mai adăuga zahăr și acid tartric”.

Băutura a fost relansată în 2006

În 2006, Brifcor a fost relansat de firma Romaqua Group, care deține branduri asemenea Borsec, Giusto, Stânceni sau Albacher. Compania posedă și brandul „retro” de sine stătător Lămâița, dezvoltat de același Ion Jurubița. În prezent, Brifcor este un sub-brand al Giusto și se află pe piață sub numele de Giusto Brifcor.

În anul 2023, piața băuturilor răcoritoare din România a depășit pragul de 6 miliarde de lei, conform unui studiu efectuat de KeysFin. La finalul anului trecut, Romaqua Group se afla pe locul trei în topul celor mai mari jucători de pe piața locală, după firmele din spatele brandurilor Coca-Cola și Pepsi, cu o cotă de piață de 12%.

Brifcor se găsește inclusiv în Spania, potrivit Denisei Moraru, proprietara unui magazin cu produse românești, relatează g4food.ro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
curte jpg
image png
Vulcanul Kawah Ijen, foto Shutterstock jpg
Presiune social media asupra adolescentilor - telefon - adolescent - depresie FOTO Shutterstock
friptura miel foto shutterstock
Grotta Azzurra, foto Shutterstock jpg
img webp
bani multi pensie jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net