Tăiţei, sos chili şi ceai: strategia ingenioasă prin care francezii vor să-i facă pe chinezi să vină valuri în Paris
Potrivit Boston Consulting Group (BCG) "Prioritatea lor este să se întoarcă acasă cu semne evidente de belşug, de aceea nu sunt foarte interesaţi de bunurile imateriale, intangibile. Chiar şi turiştii chinezi foarte bogaţi preferă să stea în hoteluri de două stele de lângă aeroportul Charles de Gaulle şi să meargă zilnic până în Paris pentru cumpărături, decât să plătească mult pentru cazare", a spus Jean-Marc Bellaiche, asociat în cadrul companiei, citat de Mediafax.
Însă hotelurile de top din Paris nu se lasă umilite de cele situate la periferii şi fac oferte pe care clienţii chinezi nu le-ar putea refuza. Plaza Athenee de pe Avenue Montaigne, de exemplu, hotel de cinci stele, a angajat un traducător de limbă chineză pentru a-i însoţi pe oaspeţii asiatici în călătoria prin crama hotelului. Vinotecă hotelului păstrează soiuri care pot valora şi până la 40.000 de euro sticla.
Mai mult, pachete de tăiţei uscaţi şi sos chili au fost adăugate în minibarurile din fiecare cameră, astfel încât vizitatorii să nu se poată plânge de dor de casă.
"Este foarte important să putem pune ceai la dispoziţia clienţilor, la orice oră din zi şi din noapte", este de părere Francois Delahaye, managerul hotelului.
Potrivit BCG, profitul pe care un hotel de două stele de la periferia Parisului îl poate înregistra, de pe urma unei singure seri cu turişti chinezi, oscilează între 15.000 şi 20.000 de euro.