În căutările Google, o expresie cunoaște o creștere dramatică. De ce este atât de accesată „anxietate climatică”
Cea mai căutată expresie pe Google în ultimii cinci ani este „anxietatea climatică”, iar numărul accesărilor crește dramatic, potrivit datelor culese de Google, relatează BBC. Potrivit studiului, femeile sunt cele care par cele mai îngrijorate și sunt mai afectate de anxietatea climatică decât bărbații. Vorbim despre incendii, inundații, secete catastrofale, dar nu se raportează nimic despre impactul schimbărilor climatice asupra minții umane, spun experții care trag un semnal de alarmă.
Ce este „axietatea climatică”
Anxietatea climatică - definită ca sentimente de suferință în legătură cu impactul schimbărilor climatice - a fost raportată la nivel global, în special în rândul copiilor și tinerilor.
Datele din Google Trends arată că interogările de căutare legate de „anxietatea climatică” au crescut dramatic. În limba engleză, în primele 10 luni ale anului 2023 sunt de 27 de ori mai mari decât în aceeași perioadă din 2017.
Dar expresia este tot mai des accesată și în alte limbi. Interogările în limba portugheză au crescut de 73 de ori, în chineză de 8 ori și jumătate, iar în arabă căutările au crescut cu o cincime.
Femeile, cele mai afectate
Femeile au raportat "niveluri mai mari de îngrijorare și emoții negative". Datele Google arată o creștere a interogărilor despre viitor alături de schimbările climatice (cu 120%), adaptare (cu 120%), durabilitate (cu 40%) și emisiile de gaze cu efect de seră (cu 120%) în ultimele 12 luni.
Concluziile unui studiu din 2023 publicat în revista academică „Sustainability” au arătat că femeile din întreaga lume au raportat "niveluri mai mari de îngrijorare și emoții negative" cu privire la schimbările climatice. Bărbații, pe de altă parte, au fost "mai optimiști și și-au exprimat o mai mare încredere în guvern".
Cele mai multe căutări sunt din țările nordice
În ultimii cinci ani, țările nordice au avut cea mai mare pondere în căutările globale legate de anxietatea climatică. Finlanda, Suedia, Danemarca și Norvegia au reprezentat peste 40% din căutările legate de "anxietatea climatică".
Țările din Sudul Global - cum ar fi Chile, Filipine și Africa de Sud - au reprezentat cote mai mici de căutări. Google spune că a observat, de asemenea, o creștere globală a căutărilor despre viitorul planetei și despre mediul înconjurător în ultimele 12 luni.
"Când te uiți la tipul de interogări pe care le caută oamenii, este evident că aceștia caută să înțeleagă, dar și să acționeze", a declarat un purtător de cuvânt.
"De exemplu, "cum să rezolvăm problema schimbărilor climatice" a fost una dintre cele mai populare interogări despre schimbările climatice la nivel mondial în ultimii doi ani".