Un cocktail inspirat din serialul „Emily in Paris”, interzis în magazinele din Franța: „Judecătorul a ordonat retragerea produsului de la vânzare”
Instanța judiciară din Paris, sesizată în procedură de urgență de asociația Addictions France, a solicitat companiei Carrefour să înceteze vânzarea unui cocktail alcoolic inspirat din celebrul serial Netflix „Emily în Paris".
Un cocktail inspirat din serialul „Emily in Paris”, interzis în magazinele din Franța
Decizia instanței a fost motivată de reglementările stricte din Franța privind publicitatea pentru produsele alcoolice, care sunt menite să protejeze sănătatea publică. Publicitatea pentru astfel de produse trebuie să se „limiteze la evidențierea elementelor informative și obiective", cum ar fi conținutul de alcool, compoziția produsului, „zonele de producție" sau „caracteristicile olfactive și gustative", potrivit ordonanței provizorii a instanței.
Aluziile la serialul Netflix „Emily în Paris" aveau „unicul scop de a încuraja consumatorul să se îndrepte spre acest produs", a explicat instanța judiciară din Paris.
Prin urmare, tribunalul din Paris a obligat Carrefour să „retragă de pe site-ul său toate reprezentările băuturilor alcoolice marca Chamère care poartă mențiunea «Emily la Paris»” și a interzis distribuitorului să pună în vânzare „băuturi alcoolice marca Chamère care poartă mențiunea «Emily la Paris»”. Distribuitorul, care a recunoscut marți pentru AFP o „eroare” și nu contestă sancțiunea, a fost, de asemenea, condamnat la plata unei sume totale de 8.000 de euro către Addictions France, dintre care 5.000 „cu titlu de despăgubire pentru prejudiciul moral”.
„Acest lucru este foarte satisfăcător”, a declarat Frank Lecas, responsabil cu afacerile juridice la Addictions France, salutând faptul că «judecătorul a ordonat retragerea produsului de la vânzare». Asociația intenționează să „inițieze o acțiune în justiție împotriva societății engleze” care produce această băutură. Începând cu luna octombrie, „a existat un număr foarte mare de reclame pe rețelele franceze Facebook și Instagram care trimiteau la site-ul Carrefour”, a declarat dl Lecas pentru AFP. „Dacă am fi dat în judecată compania din Anglia, ar fi prelungit timpul necesar. Am mers cât mai repede posibil pentru a tăia problema de la rădăcină, adică vânzarea și deci la Carrefour”, conform Le Figaro.fr.