50 de oameni, la un pas de moarte în avionul românesc, în capitala Italiei
O pală de vânt a întors avionul ca pe o foaie de hârtie. Piloţii români au aterizat în câmp după două încercări nereuşite de a pune aeronava pe pistă. Cei 46 de pasageri ai cursei Pisa-Roma, operată de compania Carpatair, au urlat de groază când au văzut că se termină pista şi avionul nu se mai opreşte. Două persoane sunt grav rănite, o stewardesă româncă şi o pasageră din Spania.
Un avion de tip ATR 72, al companiei Alitalia, operat de Carpatair, care a plecat de la Pisa, se află pe iarbă şi este uşor înclinat pe o parte, cu trenul de aterizare rupt, a fost anunţul pompierilor de pe aeroportul Fiumicino din Roma, sâmbătă seara, în jurul orei 23.00.
Trenul de aterizare s-a rupt
Maşinile de intervenţie au gonit spre locul dezastrului, dar din fericire doar 16 persoane au fost rănite uşor, din cele 50 aflate la bord (46 de călători şi patru membri ai echipajului).
Pompierii au ajuns imediat la faţa locului
Cel mai grav rănită este o stewardesă româncă, în vârstă de 30 de ani, care a suferit traumatisme la nivelul coloanei vertebrale. Un alt rănit spitalizat a suferit o fractură la nivelul bazinului, potrivit agenţiei italiene Ansa. E vorba despre o pasageră din Spania. "În timpul aterizării, avionul a atins solul în două rânduri, în mod violent.
Pasagerii au fost evacuaţi de urgenţă
A doua oară, trenul de aterizare s-a rupt, iar avionul a ieşit în afara pistei", a declarat pentru agenţia Ansa un pasager. Bărbatul a povestit că a fost îngrozit de ce s-a întâmplat, iar mai mulţi pasageri au început să ţipe, crezând că vor muri.
A doua zi după incident, reprezentanţii Alitalia au scos de pe avionul românesc însemnele companiei
Anchetatorii vor încerca să stabilească cu exactitate circumstanţele accidentului, iar cele două ipoteze luate în calcul sunt condiţiile meteorologice nefavorabile - rafale puternice de vânt şi ploaia - care au îngreunat aterizarea sau o eroare de pilotaj. Vitalino Turra, directorul Autorităţii Aeriene Civile Fiumicino a declarat: "Toată ziua au fost rafale foarte puternice de vânt şi asta ar fi putut contribui la accident. Dar e încă prea devreme pentru a stabili cauza".
Potrivit presei italiene, parteneriatul dintre Carpatair şi Alitalia este foarte controversat, în ultimele luni, în urma mai multor incidente. După cel de sâmbătă, Alitalia a suspendat temporar toate cursele efectuate de Carpatair în Italia.
La 5 ianuarie, un avion care a decolat de la Ancona, dar s-a întors din drum, din cauza unor probleme de presurizare care i-a obligat pe pasageri să utilizeze măştile de oxigen.
La 22 ianuarie, un avion al companiei, care asigura o legătură Roma-Ancona, a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgenţă la Ancona, imediat după decolare.
Pe lângă liniile Ancona-Roma şi Pisa-Roma, Carpatair asigură, de asemenea, legătura Roma-Bolonia, începând din ianuarie. Carpatair a câştigat, în februarie 2012, o licitaţie privind asigurarea anumitor zboruri interne Alitalia, cu două avioane de tip ATR 72-500 de câte 70 de locuri. În cursul zilei de ieri, Alitalia a şters toate însemnele companiei sale de pe avionul românesc, pentru a nu i se atribui accindetul, informează Corriere della Sera.
ATR 72-500 este o aeronavă construită de compania franco-italiană ATR, în Toulouse. Aparatul a făcut primul său zbor în 1988. În 1989, compania Finnair a devenit prima care a achiziţionat o astfel de aeronavă. De atunci, 408 aparate tip ATR 72 au fost livrate în toată lumea. În România, există patru aeronave ATR 72-500, două ale Tarom şi două ale Carpatair. Iată caracteristicile principale ale avionului: capacitate - 78 de pasageri, anvergură - 27.05 m, lungime - 27.16 m, înălţime - 7.6 m, viteza de croazieră - 500 Km/h, altitudine de croazieră - 7.000 m, greutate maximă - 22.8 tone.
Nicolae Petrov, proprietarul companiei Carpatair
"Decizia privind anularea zborurilor s-a luat la presiunea sindicatelor, acestea fiind nemulţumite că am câştigat această licitaţie. Practic, o aeronavă a mai rămas pe această rută, deoarece a doua a fost avariată în urma incidentului.
Cei de la Alitalia au anunţat că vor să vadă cauza accidentului, decizia de suspendare fiind luată mai mult pentru a linişti spiritele", a declarat proprietarul companiei Carpatair, care a adăugat că "piloţii români, sunt în regulă, au avut doar câteva lovituri minore".
Martie 2009. O aeronavă Carpatair, întoarsă din zbor la Timişoara. Avionul companiei Carpatair a aterizat de urgenţă, la 20 de minute după ce decolase. 48 de pasageri care mergeau spre Iaşi s-au speriat de moarte, după ce echipajul i-a anunţat că se vor întoarce din cauza unor probleme tehnice.
Unul dintre capacele motorului din dreapta al aeronavei se desprinsese, au anunţat reprezentanţii companiei aeriene, cel mai probabil pentru că nu fusese bine prins. Mai 2012. Alarmă de incendiu înainte de decolare.
Înainte de a decola de pe aeroportul din Florenţa, echipajul aeronavei de tip Saab-2000 a zborului Florenţa-Timişoara, cu 45 de pasageri la bord, a sesizat declanşarea mesajului de alarmă de incendiu la motorul stâng, Ulterior s-a dovedit că alarma a fost falsă. Echipajul a declanşat sistemele de stingere a incendiului şi a evacuat aeronava dar câţiva pasageri au fost răniţi uşor şi au fost preluaţi imediat de salvări.