A readus la viaţă Dacia 1300 a bunicilor. "A fost demontată bucată cu bucată și refăcută"

Ultima actualizare:
Radu Afrapt
Radu Afrapt

Muncă migăloasă! Un autoturism Dacia 1300, fabricat în 1976, care a stat 13 ani sub cerul liber, în caniculă, în ploaie şi în ger, a fost transformat într-o adevărată bijuterie de un tânăr din Sebeş (Alba). Pasionat de mecanică, el a ţinut neapărat să readucă la viaţă maşina bunicilor săi.

Pasionat de motoare, Radu Afrapt (26 de ani) locuieşte în Sebeş şi a muncit timp de trei ani la maşina bunicilor săi, care ajunsese într-o stare deplorabilă. Cu răbdare şi cu mult efort, el a reuşit să readucă farmecul vechii Dacii 1300, pe care a condus-o, zeci de ani, bunicul său.

De altfel, tânărul mărturiseşte că a decis să repare maşina în memoria bunicului său, Vasile Afrapt, care s-a prăpădit în urmă cu 15 ani.

Radu s-a născut în 1994, după aproape 20 de ani de la momentul în care automobilul a ieşit de pe poarta fabricii. „Maşina era în comuna Săsciori, chiar în curtea bunicilor mei, şi se afla într-o stare avansată de degradare. Nimeni nu mai credea că se poate face ceva cu ea. Timp de trei ani, am muncit s-o repar şi s-o readuc exact la forma pe care a avut-o la ieşirea din fabrică. Am făcut-o în memoria bunicului meu”, dezvăluie nepotul pentru adevarul.ro.

Principala ocupaţie a lui Radu este arta tatuajului, dar în timpul liber se dedică şi meseriei de mecanic auto.

Nepotul a muncit trei ani pentru a repara Dacia 1300
Nepotul a muncit trei ani pentru a repara Dacia 1300

„Am lucrat mai mult eu, dar m-au ajutat şi prietenii când am avut nevoie. În afară de culoarea din interior, restul arată la fel ca în 1976. Maşina a fost demontată bucată cu bucată şi refăcută cu grijă. Până şi cusăturile din interior ­le-am realizat la milimetru, ca pe cele originale”, explică el.

Radu a ales culoarea roşie la interior, pentru un contrast puternic cu negrul de la exterior.

Autoturismul, care avea 90.300 de kilometri la bord, a fost gata în urmă cu două săptămâni şi funcţionează cu vechiul motor.

„Am căutat peste tot piese noi, pe la magazine, pe la prieteni. Acolo unde nu am găsit, am pus şi unele folosite, pe care le-am recondiţionat. Toate piesele de pe maşină sunt originale, de Dacia. Până şi antigelul este de tipul celui folosit pe aceste autoturisme, de culoare verde”, completează Radu.

Autoturismul arată perfect şi la interior
Autoturismul arată perfect şi la interior

Maşina avea mari probleme şi la podea, întrucât era găurită, astfel că multe porţiuni au fost înlocuite. În perioada următoare, Radu va realiza şi documentaţia pentru ca vechea Dacie 1300 să primească atestatul de ”vehicul istoric”. Maşina arată spectaculos şi trezeşte nostalgii celor care au avut şi au condus acest tip de autoturism românesc. Radu n-a calculat cât l-au costat toată munca şi piesele: „Am investit destul de mult. Pe lângă piese, au fost şi drumurile pentru a le achiziţiona. La un moment dat, n-am mai ţinut cont de cheltuieli”. Pentru a reveni pe drum, vechea Dacie a avut nevoie doar de ITP şi de asigurarea auto. 

”De când am terminat reparaţiile, circul zilnic cu ea. Totul merge perfect”, se mândreşte Radu Afrapt. Apariţia maşinii pe străzi, în Sebeş şi în Alba Iulia, nu trece neobservată. Şoferii îşi întorc privirile după automobilul revenit pe şosea la 44 de ani de la momentul fabricaţiei. 


    Autoturismul arată perfect şi la interior
Autoturismul arată perfect şi la interior

Click! spune

Aflat în producţie între 1969 şi 1979, modelul Dacia 1300 avea capacitatea cilindrică de 1.289 centimetri cubi, care dezvolta 54 de cai putere şi înregistra o viteză maximă de 144 km/h. Maşina consuma 7 litri de benzină la suta de kilometri. Modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310 în 1979, rămas în producţie până în 1984.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg
image
image
image
image
image
image
image png
Ce este asigurarea profesională IT și cine este obligat să o aibă în România jpg
rhubarb 3399627 1280 jpg
port ovidiu jpg
tomatoes 1561565 1280 jpg
camera de aur pelisor jpg
maria vacarescu  jpg
bebelus bona imagini jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net