Aparatele astea văd tot ce cari în bagaje
Cine crede că poate ieşi din ţară cu obiecte interzise se înşală! Chiar dacă bagajele nu mai sunt răscolite în faţa noastră, ele trec printr-un filtru serios, înainte să ajungă la cala avionului. Toate genţile sunt scanate cu raze x, iar pachetele suspecte trec printr-un aparat asemănător cu un computer tomograf. Se întâmplă pe Aeroportul “Henri Coandă”.
Avem unul dintre cele mai sigure aeroporturi din lume! Puţine se pot lăuda că au aparatură de securitate de ultimă generaţie, aşa cum există la noi. La subsolul noului terminal de plecări, de pe Otopeni, care va fi dat în folosinţă săptămâna aceasta, există cele mai performante sisteme de control. Nimic nu le scapă! Prin filtrul lor trec toate bagajele, iar angajaţii de la securitate văd pe un monitor tot ce cari în ele. În cazul în care li se pare că geanta ta este suspectă, o trec printr-un alt filtru. Este vorba despre o instalaţie 3D, asemănătoare cu un computer tomograf.
Angajaţii de la securitate văd pe monitoare tot ce au călătorii în valize
"Avem patru scanere cu raze x. Sunt 100% automate şi verifică toate bagajele, cam 3.600 pe oră. Prima dată, fac o scanare clasică şi, dacă există vreo suspiciune, cei de la SRI trec valiza prin aparatul 3D, care vede din toate unghiurile. Sistemul funcţionează ca un computer tomograf şi depistează orice substanţe, explozibili sau obiecte interzise, chiar dacă sunt bine ascunse printre haine sau prin buzunare secrete", ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Companiei de Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache.
Valizele sunt aşezate de salariaţii aeroportului pe banda care le duce spre aparatele cu raze x
Odată verificate, geamantanele sunt puse pe bandă şi iau drumul avionului. Noile sisteme se află, deocamdată, în probe, dar vor trece la treabă în 3 noiembrie. Investiţia, cu tot cu construcţia terminalului, a costat 52 de milioane de euro.