Au plimbat "cârtiţa" cu maşinile prin oraş

Ultima actualizare:
”Cârtiţa” a fost adusă pe bucăţi pe platformă
”Cârtiţa” a fost adusă pe bucăţi pe platformă

Un transport agabaritic a blocat zilele trecute Capitala. Mai multe maşini mari au cărat pe platformă bucăţi din uriaşul utilaj care va săpa tunelul de metrou pentru ultimele două staţii de pe Magistrala 4 (M4) de metrou.

Lucrările la staţiile Laminorului şi Străuleşti de pe M4 au intrat în linie dreaptă. După ce s-au finalizat săpăturile, urmează construirea tunelelor. Pentru asta a fost adusă din Franţa o ”cârtiţă”, în genul celor care au forat la Magistrala 5- Eroilor-Drumul Taberei.

Au fost necesare mai multe maşini mari ca să care mastodontul
Au fost necesare mai multe maşini mari ca să care mastodontul

Pentru că are peste 400 de tone, utilajul a fost cărat, săptămâna trecută, până la şantier pe mai multe platforme, astfel că în zona de nord a Capitalei traficul a fost dat peste cap pentru câteva ore.

Elementele utilajului au fost ridicate cu macaraua
Elementele utilajului au fost ridicate cu macaraua

Transportul agabaritic a plecat din Călăraşi şi a intrat în Bucureşti pe Centură, a luat-o pe la Mogoşoaia, Şos. Bucureşti-Târgovişte, cartierul Pajura. Ca să poată fi descărcate elementele a fost nevoie de o macara, după care au fost montate în subteran. Reprezentanţii Metrorex au ţinut să precizeze că forarea pe sub pământ va fi greoaie.

”Cârtiţa” a fost montată  în subteran
”Cârtiţa” a fost montată în subteran

”Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul doi, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran”, a explicat Cătălin Homor, director interimar la Metrorex.


    ”Cârtiţa” a fost montată în subteranFoto: forum metrouusor.ro
”Cârtiţa” a fost montată în subteranFoto: forum metrouusor.ro

Cârtiţa are un diametru de 6,6 metri şi va săpa patru tuneluri de 500 de metri lungime. Lucrările vor fi gata în 2016, cu o întârziere de un an, iar valoarea proiectului se ridică la 1,115 miliarde lei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
corvinul jpeg
bancomat jpeg
wizz air avion jpg
marelbo png
loto jpeg
cincsor dimineata jpg
1 sfantul spiridon jpg jpeg
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net