Autostrada asta a fost deschisă doar 10 luni
În România, drumurile se construiesc greu sau deloc, iar dacă totuşi reuşim să inaugurăm câţiva kilometri, ies prost. Am ajuns de râsul lumii după ce o autostradă nou-nouţă a fost închisă din pricina fisurilor.
Cu doar câteva luni în urmă, la 14 noiembrie anul trecut, autorităţile se băteau cu pumnii în piept la inaugurarea unui tronson al Autostrăzii Sibiu- Orăştie. Veneau alegerile prezidenţiale şi trebuiau să se laude cu ceva. Acum, tot cu tam-tam, asistăm la închiderea aceluiaşi tronson. Motivul? Este plin de fisuri care pot pune în pericol viaţa celor care se încumetă să circule cu maşinile pe acolo. Zona afectată de crăpături este între Sălişte şi Cunţa, iar restricţiile de circulaţie vor intra în vigoare de luni, timp de o lună şi jumătate. Poate şi mai mult, dacă vom avea parte de vreme neprietenoasă, de toamnă. Drumarii spun că problemele au apărut din cauza “execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor”, aşa că responsabilitatea deplină o poartă firma constructoare.
Italienii de la Salini-Impregilo vor remedia problema pe riscul şi cheltuiala proprie, spun cei de la CNADNR, care au recunoscut totuşi că ştiau de probleme încă de la inaugurarea şoselei. “La zece zile a apărut prima fisură. Vă daţi seama că ne-am speriat toţi. Doamne, dacă se întâmplă să alunece terenul acolo! Toată iarna am avut maşini de intervenţie puse acolo. Toată iarna am avut camere video. Să vedem dacă se întâmplă ceva. Ne-am temut, vă daţi seama”, a afirmat, pentru Gândul, Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Până una-alta, şoferii care vor să traverseze zona sunt îndrumaţi către o rută alternativă, pe DN1.