Avion prăbuşit în Franţa: Copilotul ucigaş, nebun cu acte
Dezvăluiri şocante! Copilotul Andreas Lubitz nu trebuia să se afle la manşa avionului Germanwings, prăbuşit marţi (24 martie) în Alpi. Tânărul avea concediu medical inclusiv pentru ziua zborului, iar de 18 luni se afla sub tratament psihiatric.
Andreas Lubitz avea grave tulburări psihice şi traversa o criză sentimentală după ce fusese părăsit de logodnică de câteva săptămâni. Din această cauză, tânărul copilot se afla sub tratament psihiatric. Un farmacist din apropierea locuinţei lui a confirmat că lua periodic medicamente de la el. Lubitz le-a ascuns însă şefilor că era bolnav şi se străduia să facă faţă despărţirii de iubita sa, cu care urma să se căsătorească anul viitor. În apartamentul lui din Düsseldorf anchetatorii au găsit mai multe certificate medicale, toate făcute bucăţi.
Unul dintre ele era pentru ziua catastrofei. Andreas Lubitz a suferit de epuizare profesională şi depresie şi în anul 2008, când experţii din Arizona, SUA, unde a efectuat un stagiu de pregătire, l-au declarat inapt pentru zbor şi i-au recomandat tratament medical. Apoi, a întrerupt studiile pentru câteva luni. În 2009, părea să-şi fi revenit, din moment ce la angajarea în compania Lufthansa a trecut teste psihologice şi fizice foarte dure.
Din păcate, acestea n-au fost repetate. Apropiaţii copilotului spun că Andreas Lubitz s-ar fi sinucis dacă nu ar fi trecut testele. Făcuse o adevărată obsesie pentru avioane, având pe pereţii casei o mulţime de tablouri cu aeronave şi sigla companiei Lufthansa. Marţi, 24 martie, copilotul Andreas Lubitz s-a dus cu avionul direct în munţi şi a luat cu el 149 de vieţi. N-a lăsat în urma lui nici un bilet de adio. Experţii în aviaţie cred că Lubitz s-a inspirat din alte tragedii aviatice recente. Una dintre acestea ar fi tragedia zborului MH370 aparţinând companiei Malaysia Airlines, dispărut fără urmă la 8 martie 2014, când pilotul ar fi procedat la fel.
Avion prăbuşit în Franţa: Flash news
Măsuri suplimentare de zbor. Mai multe companii aeriene au revizuit procedurile de siguranţă, după accidentul aviatic din Alpi, impunând prezenţa unui însoţitor de bord în cabină când unul dintre piloţi părăreşte carlinga. Niciodată cockpit-ul nu va fi operat de o singură persoană. Dacă unul dintre piloţi va părăsi cockpit-ul, va fi înlocuit de un însoţitor de zbor. Printre companiile care au introdus aceste noi proceduri de siguranţă se numără Tarom, Wizz Air, Norwegian Air Shuttle, Lufthansa, Air Canada, Westjet Air Transat, EasyJet şi Air Berlin. Noua regulă este conformă cu legislaţia din Statele Unite. În Statele Unite, un însoţitor de bord este obligat să intre în carlingă cât timp unul dintre cei doi piloţi al unui zbor comercial a ieşit.
Familiile îndoliate, despăgubiri de 137.000.000 €. Dacă se va dovedi că şefii lui Andreas Lubitz ştiau că suferea de boli psihice , rudele victimelor zborului 4U 9525 ar putea primi despăgubiri în valoare de 137 de milioane de dolari.
Căpitanul a încercat să spargă uşa cabinei cu toporul. Înregistrările de pe cutia neagră a aeronavei au arătat că Patrick Sondenheimer, pilotul avionului, a forţat uşa blindată a cabinei cu un topor. El a recurs la această măsură extremă, după ce copilotul Andreas Lubitz a refuzat să deschidă uşa.
Cum se dă testul pentru piloţi în România
În România există trei şcoli private de zbor şi una de stat care brevetează anual cam 50 de piloţi. Candidaţii trebuie să treacă pe la Spitalul Aeronautic din Bucureşti, unde, timp de trei zile, sunt supuşi la evaluări medicale. Se analizează urina, sângele, apoi se dă testul psihologic pe computer, iar piloţii au parte de un examen care ţine peste trei ore. Se testează viteza de reacţie, memorie, inteligenţă, aptitudini mecanice, viziune în spaţiu, dar şi o analiză comportamentală în prezent, dar şi evoluţia în timp. Dacă scapi de această probă, te aşezi pe un scaun în faţa unei maşinării cu două ţevi tăiate, prin care pot trece două bile. Cu ajutorul unei manivele, bilele trebuie manevrate cu grijă, nu trebuie să atingă pereţii şi să se audă zgomote. Prin acest test psihologii văd reacţia ta, dacă te enervezi şi cât de mult te concentrezi. Restul e floare la ureche: examenul oftalmologic, cardiologic, orl, psihiatrie, vestibular, barocameră. Din al doilea an, probele sunt mai uşoare, dar vizita medicală rămâne obligatorie.
Avion prăbuşit în Franţa: Salvatorii caută victimele de cinci zile
Azi se împlinesc 5 zile de când avionul Germanwings s-a prăbuşit în Alpi cu 150 de persoane la bord. Salvatorii continuă căutările victimelor dezintegrate. Îndurând temperaturi de până la minus 10 grade Celsius şi pantele abrupte, echipele culeg cu mare grijă toate bucăţile de carne din cadavre. Misiunea lor este cu atât mai grea, cu cât animalele sălbatice din zone le-ar putea adulmeca mirosul.